Megnyitotta Magyarország legnagyobb alapterületű, speciális kialakítású, digitális megoldásokkal felszerelt, minden igényt kielégítő Mercedes-Benz-szalonját Fóton a Jász-Plasztik Autócentrum Kft. (JP Auto). Az új kereskedésben a német luxusautó-márka valamennyi személygépkocsi-modellje elérhető lesz. 

JP Auto új Mercedes-Benz szalon
küldött kép
A JP Auto új, fóti üzlete a legnagyobb és egyben a legmodernebb Mercedes-Benz-szalon Magyarországon.
Fotó: JP Auto

Mennyibe került a JP Auto fóti Mercedes-Benz-szalonja?

Az épület kivitelezésében és szolgáltatásaiban egyaránt méltó képviselője a német márkának. 

A mintegy 6 milliárd forintos, zöldmezős beruházás keretében megvalósult létesítményben egy új, korszerű márkaszerviz is helyet kapott, amellyel megközelítőleg duplájára nőtt a műhely kapacitása.

Ezzel immár egyidejűleg akár húsznál is több Mercedes-Benz személy- és haszongépjármű javítását, karbantartását vagy átvizsgálását tudják elvégezni itt. 

Miért különleges a JP Auto fóti Mercedes-Benz-szalonja?

Miközben a teljes komplexum 6400 négyzetméteres, a több mint 1700 négyzetméteres bemutatóteremben az érdeklődők akár 45 kiállított autót is szemügyre vehetnek, de van itt szerviz, iroda és raktár is. 

A most megnyílt üzlet a legnagyobb és egyben a legmodernebb Mercedes-Benz-szalon Magyarországon.

Az emeleti részen a német cég legfelsőbb kategóriás járműveit, az AMG, a G-osztály és a Maybach-modelleket állítják ki, valamint ott alakították ki a VIP-várót és egy tágas, 600 négyzetméteres élményteraszt is, ahol szintén kocsikat mutatnak be.

A 21. századi elvárásoknak megfelelően a digitalizáció és a fenntarthatóság jegyében az értékesítés szinte teljes egészében papírmentes módon történik, a kereskedésbe betérőknek az értékesítési tanácsadók kisméretű, elkülönített tárgyalókban, táblagépeikkel és hatalmas kivetítőkkel mutatják be a modelleket.

Az épületben a Mercedes-Benz új, modern luxus belső dizájn alapelveit alkalmazták, és ügyeltek arra, hogy különleges ügyfélélményt teremtsenek. A cég környezettudatos szerepvállalásának megfelelően a fenntarthatósági szempontok is kiemelt fontosságúak voltak. 

A szalonban található több mint ezer lámpa mindegyikében LED-es fényforrás található, emellett a hűtés-fűtést hőszivattyús rendszerrel oldották meg, sőt a későbbi tervekben napelem telepítése is szerepel.

A JP Auto fóti szalonjában a legdrágább modell egy S-osztályú Maybach, amelynek ára meghaladja a 115 millió forintot.

„Az volt a célunk, hogy egy olyan szalont hozzunk létre, ami méltó mind a Mercedes-Benz márka hírnevéhez, mind pedig a mi eddigi eredményeinkhez. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy ezt sikerült megvalósítanunk. Itthon, de a régióban is különlegesnek számító ügyfélélménnyel, kiszolgálással és járműválasztékkal várjuk ügyfeleinket. Külön öröm számunkra, hogy a szervizkapacitásunkat is sikerült növelni” – mondta Kovács Róbert, a JP Auto ügyvezető igazgatója.

JP Auto új Mercedes-Benz szalon
küldött kép
A JP Autó fóti szalonjában a legdrágább modell egy S-osztályú Maybach, amelynek az ára meghaladja a 115 millió forintot.
Fotó: JP Auto

Mit kell tudni a JP Autóról?

A magyar tulajdonban lévő Jász-Plasztik Autócentrum Kft. 1996-ban kezdte meg a Mercedes-Benz képviseletét személygépkocsik és transzporterek forgalmazásával, majd 2005-ben kiszélesítette a palettáját KIA személyautók árusításával. A cég nyolc évvel később, 2013-ban Suzuki-modellek értékesítésével és szervizelésével folytatta tevékenységét, majd 2020-ban a Mazdával gyarapította a portfólióját. Története során a társaság több mint 42 ezer új és használt autót értékesített. Jelenleg hat városban van bemutatóterme: Budapesten az M0–M3-csomópontnál, Jászberényben, Nyíregyházán, Veszprémben, Egerben és Kecskeméten

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a JP Autó

  • jegyzett tőkéje 400 millió forint,
  • 2022-es nettó árbevétele 57 286 631 000 forint volt, és
  • mintegy 280 főt foglalkoztat.

Az anyavállalat, a Jász-Plasztik csoport megalakulásától kezdve családi tulajdonban lévő, hírnevét műanyag-feldolgozó tevékenységével megalapozó vállalkozás nem csak saját termékek gyártójaként, hanem multinacionális cégek – többek között az Electrolux, a Samsung vagy a Volkswagen – beszállítójaként is ismert. A történet érdekessége, hogy az alapító, az immár 73 éves Kasza Lajos 1986-ben unokatestvérével, Kasza Jánossal kisszövetkezetet alapított, és a saját garázsukban ennek keretében rakták össze fél év alatt az első fröccsöntő gépüket, amelyet autó- és mezőgazdasági gépek alkatrészeiből építettek. 

Kasza Lajos vagyonát a Forbes legutóbb 135,8 milliárd forintra becsülte.

A fejlesztéseket egyébként a következő időszakban is folytatja a JP Auto, a tervek szerint 2025-ben már a veszprémi és a jászberényi Mercedes-Benz-szalonok is az új dizájnnal és digitális megoldásokkal várják majd az érdeklődőket.