A Szegeden gigaberuházást megvalósító BYD új modellekkel, almárkákkal és innovatív elektromos hajtástechnológiákkal érkezik a 2024-es Genfi Autószalonra – tudatta a Világgazdasággal a kínai vállalat. Az utóbbi már csak azért is újdonság, mert az új energiákkal hajtott járművek (NEV) és a villanyosautó-akkumulátorok globális vezető gyártója elektromos márkaként vonult be az európai köztudatba. 

BYD Hungary
A BYD európai megjelenése óta összesen hat, tisztán elektromos hajtású típust vezetett be ezen a piacon – ilyen a Tang is.
Fotó: BYD Hungary

A tisztán elektromos modellek után jön a BYD plug-in hibridje

A BYD európai megjelenése óta összesen hat, tisztán elektromos hajtású típust vezetett be ezen a piacon: 

  • a BYD Atto 3-at (kompakt SUV), 
  • a BYD Hant (felső-középkategóriás szedán), 
  • a BYD Tangot (felső-középkategóriás SUV), 
  • a BYD Dolphint (kompakt ötajtós), 
  • a BYD Sealt (középkategóriás szedán) és 
  • a BYD Seal U-t (középkategóriás SUV). 

Genfben az utóbbi családja új taggal, a plug-in hibridhajtású BYD Seal U DM-i-vel bővül. Az újdonság az ázsiai gyártó magas hatásfokú, praktikus és környezettudatos válasza a kontinentális közlekedési igényekre, hosszú töltési idők nélküli, nagy hatótávolsággal. Ez a típus azokon az európai piacokon jelenik meg elsőként, ahol az elektromos töltőhálózat nem eléggé fejlett, illetve ahol a vásárlók olyan közlekedési eszközre vágynak, amely a villanyos hajtás valamennyi előnye mellett – benzinmotorja révén – kiemelkedően hosszú hatótávolságot is kínál, hosszadalmas akkumulátortöltések nélkül. Egy ilyen kocsi a magyar vevők elvárásainak is megfelel. 

BYD Hungary
A BYD Yangwang U8-a a harckocsikhoz hasonlóan egy helyben is képes megfordulni.
Fotó: BYD Hungary

 

Yangwang U8: a harckocsiszerű óriás terepjáró, amely képes helyben forogni

A BYD a belga autószalonon mintegy 1000 négyzetméter alapterületű standdal lesz jelen, melynek főszereplője kétségkívül a Yangwang U8 lesz. Az óriás terepjáró négy kerekét külön villanymotor hajtja, ezáltal a tapadás és a nyomatékátvitel minden helyzetben pontosan kézben tartható, rendkívül rövid reakcióidőkkel. A gyártó kiemeli, hogy a négy villanymotor teljesen független szabályozása a kormányzási jellemzőket is alapjaiban átalakítja: 

a jobb és bal oldali hajtás akár ellentétes irányban is járatható, így a Yangwang U8 – a harckocsikhoz hasonlóan – egy helyben is képes megfordulni.

A BYD Super Dual Mode (Super DM) névre keresztelt rendszere is Genfben debütál, amely csak Európában számít újdonságnak. A Super DM lényege, hogy a benzinmotor a háttérbe szorul, a villanyos pedig átveszi a szerepét.