Ha minden így marad, Siófokon épülhet meg a Tesla következő supercharger töltője – ezt mutatja az amerikai járműóriás honlapja.

A Supercharger a Tesla gyorstöltő technológiája, amit az elektromos autóihoz épít ki. A hálózat még 2012. szeptember 24-én indult el, tavaly decemberben már több mint 40 ezer töltő üzemelt kis híján 4500 állomáson. Észak-Amerikában 1772, az ázsiai/csendes-óceáni térségben 1801, Európában pedig 897 állomást építettek ki. Magyarországon eddig nyolc épült ki.
A Tesla negyedévente ír ki szavazást arról, hogy hol hozza létre a következő Supercharger töltőhelyét a világon. A három hónapon át zajló voksolást legutóbb 2022 végén a kaliforniai Big Bear Lake nyerte.
Az aktuális szavazáson most pedig Magyarország és Siófok vezet Omán (Muscat) és Florida (Key West) előtt.
Aki fontosnak érzi az ügyet, ezen a linken adhatja le a szavazatát. Érdekes egyébként, hogy több magyar város is előkelő helyen szerepel a pillanatnyi ranglistán: Kecskemét a negyedik, Szombathely az ötödik, Békéscsaba pedig a 12. pozíciót foglalja el.
A magyar Tesla-misszió
Ha valóban Magyarország nyeri el az új Supercharger-kvótát, az nem kis dolog, ugyanakkor ennél sokkal többről is szó volt korábban. Néhány éve Magyarország is rajta volt azon a listán, amely alapján Elon Musk cége a soron következő gyárépítését mérlegelte. Akkor végül Németország lett a befutó, de a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) világossá tette, hogy a magyar Tesla-misszó nincs lezárva. Ésik Róbert akkori vezérigazgató arról beszélt a Világgazdaságnak, hogy a cégnek a német gyárépítés mellett
lesz még beruházási döntése Európára vonatkozóan.
Ezért változatlanul arra törekszenek hogy Magyarország ajánlatát megjelenítsék a Teslának, hogy a jövőbeni projektekről is tudjanak érdemben tárgyalni. „Szerintem lehet folytatása ennek a kapcsolatnak, már csak azért is, mert az elmúlt öt évben fontos referenciákat szereztünk a járműipar két legnagyobb megatrendjében: az elektromobilitásban és az önvezető autók területén”– mutatott rá.
A magyar gazdaságnak, amelyben a járműipar nagy súlyt képvisel, az az érdeke, hogy jövőtálló befektetések érkezzenek. A Tesla ilyen, de rajta kívül más, az elektromobilitásban, illetve az akkumulátorgyártásban meghatározó vállalatok is Európát választották. Ha ezeknek a fejlesztéseknek a konkrét helyszíneit vizsgáljuk, az látszik, hogy Magyarország az élvonalban szerepel.

Hogy mennyi esély volt arra 2019-ben, hogy a Tesla Magyarországra jöjjön, az a projekt bizalmas minősítése miatt hivatalosan nem derült ki. De az biztos, hogy a Tesla nem került le a HIPA térképéről. Már pedig a tapasztalatok azt mutatják, hogy ez idővel akár gyümölcsöt teremhet. Elég csak a Jaguar-Land Rover 2015-ös döntését felidézni, amely fájó volt Magyarország számára, de annál nagyobb volt az öröm, amikor a cég három évvel később a kontinentális mérnöki és beszerzési központját Budapestre hozta. Ennek kapcsán Ésik Róbert úgy fogalmazott, hogy a superchargerhálózattal a Tesla már meg is jelent a magyar piacon, a cég stratégiáját és portfólióját nézve pedig további kapcsolódási pontok is elképzelhetők.