BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Beadták a derekukat a boltok: az Aldi, a Lidl és a CBA után újabb nagy élelmiszerlánc jelentett be árcsökkentést

Vannak olyan termékkategóriák, amelyeknél előbb, de akad olyan is, amelynél később tapasztalják majd a vásárlók a változást.

A héten 20 százalékkal csökkenti a Penny a vaj árát – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a kiskereskedelmi lánc magyarországi kommunikációs vezetője.

Keszthely, 2021. október 3.
Céglogó a német REWE csoporthoz tartozó Penny Market diszkontáruház-lánc - mely jelenleg mintegy 3000 üzletet működtet Európa-szerte - keszthelyi üzletén a Csapás utcában. A Penny Market hard-diszkont üzletlánc, ami azt jelenti, hogy számos termékkategóriában csak egy- vagy kétféle, sajátmárkás terméket tartanak, költséghatékonysági okokból.
Fotó: Váli Miklós

Kazatsay Eszter arról tájékoztatott, hogy a döntés hátterében a beszerzési árak csökkenése áll. 

A Pennynél folyamatosan tárgyalunk a beszállítóinkkal a kedvezőbb beszerzési árakért, amit természetesen a vásárlóink felé is érvényesítünk

– emelte ki. Vannak olyan termékkategóriák ahova előbb, de akad olyan is, ahova később érkezik meg a nemzetközi trendeknek megfelelő, külföldi piacokon már tapasztalható árcsökkentés lehetősége.

Arról is beszélt, hogy a fogyasztói kosarak átalakulása az utóbbi fél évben szemmel látható, érzékelhető az eltolódás a saját márkás és az olcsóbb termékek irányába. Ezenkívül érezhető bizonyos termékkategóriák visszaesése is, amelyek a fogyasztó számára már szinte luxuscikké váltak. Továbbá az is tapasztalható, hogy az akciók iránti nyitottság jócskán megnőtt, éppen ezért a Penny nagy hangsúlyt fektet a több száz, a boltjaiban megtalálható akciós ajánlataira.

A Penny a negyedik fecske

A héten az Aldi, a Lidl és a CBA is bejelentette, hogy bizonyos termékköröknél 15-25 százalékos árcsökkentést hajt végre. 

A döntés egyértelműen a drámaian beszakadó forgalomnak tudható be.

Ezzel egy másfél-két éves élelmiszer-drágulási időszak zárult le, és egyértelmű fordulat történt. A kérdés az, hogy vajon a többi nagy szereplő, a Tesco, a SPAR vagy az Auchan is csatlakozik-e, illetve hogy valóban kiterjed-e az árcsökkentés a termékek szélesebb körére, ahogy az ígéretek szólnak.

Hivatalosan is véget ért egy korszak: a lábukkal szavaztak a vásárlók a drágulásról, durván beszakadt a boltok forgalma

Évek óta nem volt olyan a kiskereskedelemben, amiről a KSH most jelentett. De legalább a karácsony nem maradt el.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.