A Stellantis csoport első negyedéves eladásai a vártnál jobban emelkedtek a magas autóáraknak és a szállítások fellendülésének köszönhetően – írta a Bloomberg.
A vállalat bevétele 14 százalékkal, 47,2 milliárd euróra emelkedett, ami meghaladta az elemzők jóslatait, és megerősítette a Stellantis terveit arra vonatkozóan, hogy az évet két számjegyű bevételnövekedéssel zárja.
Ezenfelül bejelentették, hogy a korábbi európai logisztikai problémák után újra feltöltötték a járműkészletüket, amely március végén mintegy 1,3 millió autót tett ki.
A fő kihívás továbbra is a megrendelések teljesítése, de javítani tudtunk a kulcsfontosságú logisztikai pályákon rendelkezésre álló kapacitásunk szintjén, és előrelépést értünk el az informatikai rendszerek integrálásában, ami az év közepéig stabilan tartja piaci részesedésünket
– nyilatkozta Richard Palmer pénzügyi igazgató.
Bár a negyedév során a szállítások 7 százalékkal emelkedtek, hála a csiphiány enyhülésének, az ellátási láncok helyreállásával a magas árakat is egyre nehezebb lesz megtartani – ezek támogatták a világjárvány után az árrést.
Az amerikai Tesla azonban sorozatos árcsökkentéseket hajtott végre – a Model Y az első negyedévben Európa legkelendőbb autója volt –, hogy fokozza a nyomást a riválisain, és a Ford keddi sajtótájékoztatója alapján mások is csatlakoznak ehhez a trendhez.
Az Opel, Peugeot és Citroen márkák gyártója szerint azonban az első negyedéves eredmények arra utalnak, hogy az árazásuk ellenére stabil megrendelési portfólióval rendelkeznek, és még egy éles árversenyben is tartani tudják pozícióikat.
A vállalat egyik legerősebb piaca Európa, amely más gyártók számára pont a visszaesés egyik fókuszpontjává vált a régió fogyasztóit sújtó megélhetési költségek és a magas kamatok miatt.
A negyedéves sikerek mellett a pénzügyi igazgató azt is bejelentette, hogy júliusban a Stellantisnál eltöltött két évtized után visszavonul.