A gyorsított ágazati eljárás jelenleg is tart a Booking.com körül tapasztalt visszaélések miatt, ugyanakkor a szállásközvetítő cég igyekszik a 2020-ban rá kiszabott, 2,5 milliárd forintos GVH-bírságot lecsökkenteni. Az Index értesülései szerint a héten a Fővárosi Törvényszék tárgyalta az ügyet, ám a felperesi keresetet a bíróság elutasította. Az ítélet ellen nincs helye fellebbezésnek.
Két eljárásban is vizsgálja a Booking.com hazai tevékenységét a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)
– tudta meg korábban a Világgazdaság a hatóság elnökétől. Rigó Csaba Balázs közölte: a versenyhivatal áttekinti a teljes magyar online szállásfoglalási piacot, az ősszel biztosan lezáruló elemzésben a piac torzulására, az esetleges hátrányos megkülönböztetésre vagy erőfölényes visszaélésekre utaló jeleket keresnek. A Booking.commal szemben eközben külön eljárás is zajlik: egy korábbi – fogyasztóvédelmi tárgyú – közigazgatási végzés betartását ellenőrzik.
A Fővárosi Törvényszéken a portállal közölte, hogy a Kúria megállapításainak figyelembevétele mellett a 2023. szeptember 12-én tartott tárgyaláson az eljáró tanácsnak abban a kérdésben kellett állást foglalnia, hogy az alperes a bírság összegét megfelelő mértékben állapította-e meg, azaz
a jogszabályban foglalt valamennyi körülmény figyelembevétele mellett szabta-e ki a 2,5 milliárd forintos bírságösszeget. Az eljáró tanács ítéletében a keresetlevélben foglalt álláspontnak, érveknek nem adott helyt, így a felperesi keresetet elutasította. Az ítélet ellen nincs helye fellebbezésnek.
A holland cég még július első felében értesítette az ügyfeleit, hogy egy tervezett karbantartás miatt a kifizetéseket csak késve kapják majd meg. Július végétől ugyan elindultak az átutalások, több ezer magyarországi érintett nem jutott hozzá a pénzéhez. A Gazdasági Versenyhivatal elkezdte vizsgálni, hogy a Booking.com visszaélt-e az erőfölényével a magyar vállalkozásokkal szemben, majd elindította az ágazati vizsgálatot.