Lehetséges létszámleépítés⁠⁠⁠⁠ekre fi⁠⁠gyelmeztetett ⁠⁠a mobilitási ágazatban a hazánkban aktív német Bosch autóipari beszállítócég, ráadásul a meglehetősen borús gazdasági környezetre tekintettel néhány évvel kitolta a korábban megcélzott 7 százalékos üzemieredmény-ráta elérését is – írja a Reuters.                 

Bosch preliminary annual figures
Hiába javultak a Bosch számai, elbocsátások jöhetnek a cégnél. 
Fotó: AFP  

Javultak a cég számai                                                                            

Az előzetes adatok szerint egyébként az autóipar gyengélkedése és a gépkocsivásárlási kedv elpárolgása dacára tavaly az előző évhez képest 8 százalékkal, 91,6 milliárd euróra bővült a vállalat árbevétele, aminek nagyjából 5 százalékát tette ki az éves bázison mintegy ötödével emelkedő, 4,6 milliárd eurós üzemi eredmény.

A nyereség növekedéséhez ugyan különböző mértékben, de mind a négy üzletág hozzájárult, ám Markus Forschner pénzügyi igazgató a kisebb jelentőségű ipari technológiai, valamint energia- és épületgépészeti üzletágaktól várja a legnagyobb hozamot.

Az autóipari ágazatban ugyanakkor a beruházásokra fordított előzetes kiadások megterhelték az eredményt, míg a fogyasztásicikk-üzletág növekedését – ideértve például az elektromos szerszámok és a háztartási készülékek értékesítését – a gyenge kereslet fékezte.

Nehéz pályán marad a Bosch

A 2023-as év „keményebb volt a vártnál, de azért volt előrelépés. Az előttünk álló évek sokat követelnek még mindannyiunktól” – mondta Stefan Hartung vezérigazgató.

Minden kulcsfontosságú ágazatban – beleértve az autóipart, a gépgyártást, a fogyasztási cikkek kereskedelmét és az energiaszektort – eléggé visszafogottak a kilátásaink.  

A vállalatvezetés folyamatosan tárgyal a mobilitási részleg munkavállalói képviselőivel a „létszám-kiigazításokról” – emelte ki a közlemény, noha a vállalat és az üzemi tanács közötti, 2027-ig szóló megállapodás értelmében elbocsátásokról szó sem lehet.  

Eközben ráadásul az ígéretes üzleti területeken folytatják a munkaerő felvételét, és négymilliárd eurót fektetnek be a személyzet átképzésébe is – tette hozzá Hartung.

A Bosch szóvivője januárban arról beszélt a Reutersnek, hogy a cég 2026 végéig 1200 munkahelyet kíván megszüntetni szoftverfejlesztő részlegénél az önvezető autók vártnál lassabb térnyerése miatt. A részletes gyorsjelentést áprilisban publikálja a cég.