Hatszázmillió eurót fektet autóbusz-üzletágának fejlesztésébe az Iveco. Az olasz járműgyártó 2028-ig 600 millió eurót, azaz átszámítva 225 milliárd forintot fektet Iveco Bus üzletágának fejlesztésébe, főként jelentősebb villamosítási beruházások révén. Törekszik a jövedelmezőség további növelésére és a divízió versenyképességének fenntartása is, különösen a zéró emissziós járművek gyártása területén.

IVECO
Az Iveco 600 millió eurós fejlesztésre készül.
Fotó: Iveco


Az Iveco Bus jelenleg nagyon erős pozícióval bír a helyközi autóbuszok piacán – írja a tervről beszámoló Magyarbusz Info, részesedése e szegmensben meghaladja az 50 százalékot, főként a tavaly óta elektromos buszként is kapható, saját kategóriájában európai piacvezető helyközi modellnek, az Iveco Crossway eladásainak köszönhető. Az olasz gyártó buszos divíziójának nettó árbevételének

  • mintegy felét a helyközi autóbuszok adják,
  • a városi buszokra 30 százalék,
  • a kisbuszokra 15 százalék,
  • a távolsági buszokra pedig 5 százalék jut.

Jön az új elektromos hajtáslánc

Az Iveco célja, hogy a 600 millió eurós, fejlett technológiákba történő beruházásokkal az autóbusz-üzletága 2028-ra elérje a 3 és 3,5 milliárd euró közötti nettó bevételt, a jövedelmezőségét pedig a 2022-es közel kétszeresére kívánja növelni. A cég 2019 óta több mint 100 millió eurót fordított a városi elektromos buszok fejlesztésébe – teljesen elektromos városi kínálatot dobott piacra, bemutatta első üzemanyagcellás buszát, valamint új akkutechnológiát vezetett be –, így a villanybuszos rendelésállománya 2023-ra a négyszeresére nőtt. Tavaly 1200 elektromos buszt adott el, 2024 elején pedig már 1500-re volt megbízása.

A csoport következő lépésként 300 millió euróból ki kíván fejleszteni egy olyan moduláris, elektromos alapú hajtásláncot, amely 20 százalékkal kisebb tömeget, nagyobb utaskapacitást és hatótávolságot ígér. Integrálható lesz a cég városi és helyközi modelljeibe is.