Új technológiákat vet be a motorgyártásban az Audi Hungaria – közölte a győri székhelyű járműgyártó pénteken.

robot
Ez is bekövetkezett: robot váltotta ki az emberi munkát az Audi győri gyárában – és ez jó / Fotó: Audi Hungária

Közleményüket azzal kezdték, hogy az autóipari transzformációban a munkatársak kompetenciáinak folyamatos fejlesztése mellett a gyártás során alkalmazott technológiák korszerűsítése is fontos szerepet játszik. Bejelentették, hogy az Audi Hungaria egyebek mellett automatizálási technológiákkal növeli a gyártás hatékonyságát, ami a termelés gazdaságosságának növelésével segít megőrizni a vállalat versenyképességét.

Milyen robotok jelentek meg a győri Audi-gyárban?

A friss fejlemény, hogy az automatizálás jegyében helyezték üzembe a vállalatnál a négyhengeres benzinmotorok területén 

azt a robotállomást, amely a befecskendezőket, azaz injektorokat helyezi a hengerfejbe. 

A behelyezés előtt kamerás ellenőrzés, valamint fotó is készül minden egyes injektorról. Közel 680 munkatárs dolgozik ezeken a gyártósorokon, és körülbelül félpercenként hagyja el egy új R4 Otto TSI EVO2 típusú motor a gyártósort. A projektnek köszönhetően egy manuális munkahelyet automatizáltak, így csökkentve az ergonómiailag kedvezőtlen munkahelyek számát.

Emellett egy korábban félautomata munkaállomást is automatizáltak a győri szakemberek: a naponta nyolcezer gyújtógyertyát kezelő állomáson egy manipulátor, egy robot és egy csavarozóállomás dolgozik egy cellában, ennek segítségével a gyújtógyertyák automatizált folyamat során kerülnek be a három- és négyhengeres motorokba. A manipulátor motortípustól függően kiválasztja a gyújtógyertyát, melyet előkészít a köztes tárolóba. A robot ezt követően átveszi a köztes tárolót és a gyertyákat beilleszti a csavarozóállomás orsóiba, amely végül behelyezi és becsavarozza a hengerfejbe a gyújtógyertyát. A területek közti információcserének köszönhetően egy másik területen már jól bevált megoldás került bevezetésre az EA211 motorszereldében.

Mit kell tudni a győri Audi-gyárról?

Az Audi Hungaria a világ egyik legnagyobb motorgyára. A vállalat munkatársai 2023-ban összesen 1 660 425 járműhajtást gyártottak, amelyek közül 114 058 elektromos hajtás volt. A vállalat a 2023-as évben kezdte el a Premium Platform Electric (PPE) elektromos motorcsalád szériagyártását, a 2024-es évben pedig folytatja az MEBeco hajtások gyártására való felkészülést.

A győri székhelyű Audi Hungaria Zrt. az Audi Konszern tagja, az Audi és Volkswagen Konszern központi motorszállítója.

Évente közel 1,7 millió erőforrás,

köztük elektromos motorok is készülnek a vállalatnál. Győrben gyártják az Audi Q3 és Q3 Sportback modellt, amelyek elektromos hajtáslánccal is készülnek. 

Az Audi Hungaria számos alumínium karosszériaelemet szállít különböző Volkswagen konszernmárkák számára, valamint egyre jelentősebb fejlesztési tevékenységet – járműhajtás- és járműfejlesztés – folytat. A vállalat széles körű szolgálatásokat nyújt a teljes Volkswagen konszern számára, elsősorban a műszaki fejlesztés, pénzügy, IT és a beszerzés területén. 

Az Audi Hungaria Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata, az ország legnagyobb exportőreinek egyike és a hazai járműipar legnagyobb beruházója. Az Audi Hungaria 2020 óta szén-dioxid-semlegesen végzi tevékenységét, és mintegy 12 ezer munkatársával a régió legnagyobb munkáltatója.

Nincs érvényes bérmegállapodás Győrben, már az Audi-vezért is bevonták a tárgyalásokba

Lejárt a korábban érvényben lévő bérmegállapodás, ráadásul továbbra sincs egyezség az Audi Hungaria Zrt. és a dolgozóinak a szakszervezete között. A munkavállalói oldal kérésére immár a győri autóipari vállalat nemrégiben kinevezett vezetőjét is bevonták.