BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
máv, volán

Észrevette? Megváltoznak a MÁV és a Volán járatai: így néznek ki a megújult vonatok és buszok – fotók

A MÁV csoport három nagy személyszállító cége 2025. január elsejétől egy közös vállalattá olvad össze MÁV Személyszállítási Zrt. néven. Ennek pedig az is a része, hogy a MÁV vonatai és a Volán buszai új logót és arculatot kapnak.

Javában tart a MÁV és a Volán járatainak az átmatricázása. Erre azért van szükség, mert az állami közlekedési szolgáltató új arculatról, pontosabban új logóról döntött.

MÁV
Ön is észrevette? Elkezdték átragasztani a MÁV és a Volán járatait – így néznek ki a vonatok és a buszok / Fotó: Hegyi Zsolt / Facebook

A MÁV Zrt. vezérigazgatója még október végén jelentette be, hogy 2025-től az utasok szóhasználatának megfelelő módon újulnak meg a MÁV csoport személyszállítói szolgáltatásaihoz kapcsolódó, jól ismert márkanevek és logók. Hegyi Zsolt azt is jelezte, hogy az új arculati elemek takarékossági okokból csak fokozatosan, a régi arculati elemek cseréjének szokásos ütemében kerülnek fel a MÁV csoport különböző felületeire.

Ez a folyamat kezdődött meg tehát az elmúlt hetekben, és már konkrét eredményei is vannak. Egyre több vonat és busz jelenik meg ugyanis az új logóval.

Január 1-jétől átalakul a MÁV

A közlekedési vállalat előre jelezte, hogy a MÁV csoport három nagy személyszállító cége,

  • a vonatokat közlekedtető MÁV-Start,
  • az autóbuszos szolgáltatást végző Volánbusz,
  • illetve a helyi érdekű vasutat üzemeltető MÁV-HÉV

2025. január elsejétől egy, közös céggé olvad össze, amelynek a neve MÁV Személyszállítási Zrt. lesz. Hegyi Zsolt erről úgy fogalmazott, hogy az integráció során törekedtek rá, hogy megőrizzék mindhárom nagy múltú márkanevet. „És meg is őrizzük, igaz, a hétköznapi szóhasználathoz jobban illeszkedő, egyszerűbb formában: MÁV-ként, Volánként és HÉV-ként, hiszen amúgy is mindenki így emlegeti őket.”

A csoportszintű összetartozást testesíti meg a közös logó, amely egy szárnyas kerék különböző színekben.

logó, máv
A MÁV Személyszállítási Zrt. új logói Fotó: Hegyi Zsolt / Facebook

„A MÁV csoportnak meg kell újulnia, de ezek a márkanevek a közös örökségünk részei. Az emberek többsége minden nehézségünk ellenére is szereti őket és ragaszkodik hozzájuk. Ezzel a felelősséggel bánunk velük, és vigyázunk rájuk a jövőben is” – összegzett az állami közlekedési vállalat vezetője.

Ön is észrevette? Elkezdték átragasztani a MÁV és a Volán járatait

Ahogy említettük, az új logók egyre több vonaton és a buszon figyelhetők meg. Erről fényképeket is tudunk mutatni. Az elsőn egy Neoplan típusú busz látszik, amely a Volán-flotta egyik ékköve. A modell a Neoplan Bus GmbH, egy német autóbuszgyártó vállalat terméke. A cég a Neoman Bus GmbH leányvállalata, amely maga is része a MAN AG-nak.

Az új logó három helyre került ki: a busz elejére, oldalára és hátuljára. Az első és a hátsó megegyezik, a középsőnél viszont a logó alatt az a felirat is helyet kapott, hogy „A MÁV-csoport tagja”.

volán
A Volán új logója / Fotó: Facebook

De nemcsak a Volán buszainál, hanem a MÁV vonatainál is bele-bele lehet futni az új arculatba. Ezt bizonyítja az alábbi fotó, amelyen egy Stadler FLIRT látszik a budapesti agglomerációban közlekedve. Ennek oldalára került ki a megújult MÁV-logó, illetve a Neoplanról már ismert „A MÁV-csoport tagja” felirat.

Nagy mintás kutatás nem áll rendelkezésünkre, de utasoldali tapasztalataink szerint egyébként a felhasználók tetszését többnyire elnyerte a letisztult dizájn, többen pedig azt is észrevételezték, hogy a januártól véglegesült átalakulás a valamikori mávautas időket idézi, amely aranykorként maradt meg a köztudatban. (Erről részletesen itt lehet olvasni.)

máv
A MÁV új logója / Fotó: Facebook

A régi-új logókkal természetesen nemcsak a járműveken lehet találkozni, hanem a különböző mávos hirdetményekben is. Fontos hangsúlyozni, hogy a teljes átmatricázás csak időben elhúzva valósul meg.

Ennek költséghatékonysági okai vannak.

Így aztán az új logók használata elsőként csak azokon a felületeken kezdődik el, amelyek legyártása még nem történt meg, vagy ahol a mindennapi használat során keletkező elkoszolódás és kopás miatt a matricák cseréje amúgy is szükségessé vált.

Mindez egyúttal azt is jelenti, hogy a részleges arculatváltás forrást sehonnan nem von el, korábban nem tervezett költséggel pedig nem jár.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.