Újra megnyílik a még október közepén bezárt Coop Szeged belvárosában, és rövid időn belül az üzlet úgynevezett személyzet nélküli okosboltként szolgálja ki a vásárlókat – írta meg a Delmagyar.
A portál cikke szerint a Coop az okosbolt megvalósításáról sehol nem beszélt. A személyzet nélküli bolt lényege, hogy
a technológiai megoldásokkal, akár egy alkalmazás segítségével, a hagyományos üzletek átalakítást követően személyzet jelenléte nélkül is nyitva tarthatnak, akár 24/7-es üzemmódban.
A szegedi üzlettel is ez volt a terv, de a megvalósítása csúszni fog. A hivatalos megfogalmazás szerint ennek az üzletláncon kívülálló technikai okai vannak.
A projektet nem vetették el, együttműködő partnerükkel nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy megoldást találjanak a felmerült problémára. Kelemen János, a Coop elnök-vezérigazgatója azt mondta, a személyzet nélküli bolt később valósul majd meg, dolgoznak a probléma megoldásán.
Rövid időn belül, 2025 elején valósulhat meg a személyzet nélküli bolt, de erről egyelőre felelőtlenség lenne nyilatkozni. Ami biztos, hogy modern, felújított boltba várjuk csütörtöktől a vásárlókat
– mondta a vezérigazgató.
A modell nem példátlan a régióban, a többi között már Csehországban is eredményesen használják. Éppen a cseh példa mutatta meg, hogy távfelügyelt módban olyan helyszíneken is gazdaságossá válhat egy bolt fenntartása, ahol hagyományos modellben lehetetlen nyereséggel működtetni egy üzletet. Innen nézve ez az új megoldás arra is lehetőséget adhat, hogy a kisebb, vidéki településeken élők is bármikor helyben juthassanak hozzá az alapvető élelmiszerekhez és más termékekhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.