Hivatalosan is bejelentették a Nio harmadik almárkájának első tagját, amellyel Európa elektromosautó-piacán is meg szeretne jelenni – előbb-utóbb. Az új generációs kínai autógyártók élvonalába tartozó Nio méreteikben alsó kategóriát képviselő villanyautókat tervez a piacra dobni a Firefly-portfólió keretén belül, igaz, ezek árban azért vélhetően nem a belépőszintet képviselik majd, hiszen deklaráltan a Mercedes csoporthoz tartozó Smartot és a BMW csoport Mini márkáját tekinti riválisának a Nio.
A Firefly almárkát december 21-én, az éves Nio-napon mutatta be az autógyártó, akkortól vesznek fel megrendeléseket a Nio hefeji gyárából kikerülő autókra 148 800 jüanos, azaz átszámítva 8,035 millió forintos áron. Az elektromos Mini ezzel szemben 11,28, a Smart #1 pedig 8,365 millió forintnyi összegbe kerül.
A Firefly márkával a Nio a kezdetektől fogva a globális piacot akarta megcélozni, ám amíg a program két évvel ezelőtti beindításakor még 10 százalékos vámmal lehetett kínai elektromos autókat az Európai Unióba exportálni, addig tavaly július óta a Nio esetében már 30,7 százalék a közteher, ami lényeges különbség.
A Nio azt tervezte, hogy Európában viszi elsőként piacra a Fireflyt,
de megváltoztatta a tervét, s a modell értékesítését Kínában kezdi meg. A Firefly almárkáért felelős elnök, Daniel Jin azonban ígéretet tett arra, hogy ha negyedéves csúszással is, de Európában is kapható lesz a Firefly.
Erről az első modellről a hét végén küldték be a dokumentációt a hatósági engedélyezési szerepkört ellátó ipari és információtechnológiai minisztériumhoz. Az anyag nyilvánosságnak szánt része meglehetősen tömör, a jármű alapvető specifikációját tartalmazó adatok egy lapra felfértek.
Minden egyes új jármű esetében ezt a procedúrát kell végigvinni, mi több, az átláthatóság jegyében a nagyközönségnek is joga van elmondania a véleményét az adott járműről, s az engedélyt ezt is mérlegelve adja ki a szakhatóság. A „közmeghallgatásra” jellemzően egy hetet adnak, ez a Nio esetében pénteken jár le.
A közzétett adatok szerint az első, ötüléses, NAL7000BSEVY1 kódnéven futó Firefly
A magyarra fordítva Szentjánosbogár nevet viselő elektromos autót egyetlen, 105 kilowattos, saját gyártásban készülő motor hajtja, amely az ehhez szükséges energiát a Sunwoda lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorából nyeri.
Azt egyébként nem szokás feltüntetni, hogy mely cégtől származik a telep, ezt a tragikus akkumulátortüzek miatt Dél-Koreában törvénytervezettel próbálják nyilvánossá tenni. A Hyundai és a Kia már magától közli, mely modelljükben milyen akkupakk van.
Az 1997-ben alapított Sunwoda mobilakkugyártóként szerzett nevet magának – a cég az Apple eszközeihez szállított akkumulátorokat –, majd 2008-tól kezdődően magasabb kategóriában, a járműiparban is megvetette a lábát.
Az ezt az üzletágat képviselő Sunwoda Electric Vehicle Batteryben 2022-ben történt tőkeemelés, s ebben William Li, a Nio alapító-vezérigazgatója is részt vett, szorosabbra fűzve a Nio és a Sunwoda kapcsolatát. Amely olyan szoros lett, hogy a Nio végül „dobta” korábbi beszállítóit, így kegyvesztett lett a helyi piac első három helyezettje,
a CATL,
a BYD
és a CALB is.
A Sunwoda neve Magyarországon sem ismeretlen, a cég mintegy 580 milliárd forint értékű beruházással Nyíregyházán építi fel első európai üzemét.
A decemberi adatok szerint Kína nyolcadik legnagyobb akkugyártója olyan LFP-telepeket szállít a Fireflyhoz, amelyeket a Nio konténerállomásain pár perc alatt frissre lehet majd cserélni. Kínában már 3000 ilyen csereállomás működik, az európai piacra ezeket az egységeket a Nio biatorbágyi bázisán szerelik össze.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.