Elárasztották a BYD szegedi gyárát az önéletrajzok: tömegek akarnak ott dolgozni
Első alkalommal érkezett Szegedre az idén 10 éves HR Fest konferenciasorozat. A több mint 800 résztvevőt vonzó eseményen neves előadók és munkaerőpiaci szakértők osztották meg gondolataikat a régió új beruházásainak munkaerőpiaci hatásairól, a vendégmunkások szerepéről a hazai gazdaságban, valamint a digitalizáció kihívásairól.

A rendezvény kiemelt témái között szerepelt a BYD térségbeli toborzási stratégiája, a munkaerőpiaci mobilitás kérdése és a generációk közötti együttműködés jelentősége.
„A magyar munkaerő-tartalékok aktiválása kiemelt prioritás lehet a jövőben. Ehhez elengedhetetlenek a kormányzat támogató programjai, valamint a vállalatok fokozott erőfeszítései és a HR-stratégiák innovációja. Az elmúlt 10 évben inaktív munkavállalókat különösen nehéz megszólítani, ezért minden szereplő részéről pluszerőforrás szükséges. A már futó programok segítik ezt a folyamatot, de a fiatalok itthon tartása továbbra is kulcsfontosságú” – emelte ki Berta Péter, a WHC ügyvezetője.
Szmrtyka Viktóriát, a BYD Auto Hungary HR menedzserét kérdezte Göltl Viktor, a WHC ügyvezetője. Panelbeszélgetésükben többek között körbejárták azt is, hogy miként kezeli a vállalat a térség sajátosságai mellett a toborzási kihívásokat, illetve milyen karrierlehetőségeket és képzési programokat kínálnak a potenciális új munkavállalók számára. A szakértők úgy látják, hogy
mindegyik generáció körében nagy igény van az új munkáltatóra, amit a már most több ezer beküldött álláspályázat is visszaigazol.
„Ugyan a hazai foglalkoztatási ráta folyamatos emelkedő tendenciát mutat, a lassuló gazdasági növekedés, a szektorális különbségek és a képzett munkaerő hiánya mindennapi kihívást jelent a munkáltatók számára. A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a munkaerő mobilitása elmarad a kívánatostól, illetve a legkeresettebb területek, mint az automatizáció és digitalizáció teljesen új készségeket kíván meg a munkavállalóktól” – osztotta meg előadásában Horváth Ágnes.
Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy
eddig 42 pozíciót hirdetett meg a BYD Szegeden.
A szegedi beruházás több milliárd eurós nagyságrendű, és ezres nagyságrendben teremt új munkahelyeket.
A létesítmény évi 300 ezer jármű gyártására lesz képes. A kínai vállalat a Csongrád-Csanád vármegyei város határában lévő mintegy 300 hektáros ipari parkban, az ELI-ALPS lézeres kutatóintézet és a Science Park szomszédságában építi fel az üzemét, ahol az akkumulátorgyártás és a vegyipari tevékenységek kivételével a teljes gyártási folyamat megvalósul.


