Néhány tucat kínai munkás demonstrált pénteken a szegedi BYD-gyár építkezésénél, de a cég szerint nem volt szó valódi sztrájkról. A vállalat közlése szerint a tiltakozás oka lejárt szerződések és egy elutasított bérezési ajánlat volt – írta a Delmagyar.
A BYD szerint félrevezető „sztrájkként” emlegetni a múlt pénteki eseményt, amikor körülbelül 35 kínai munkás jelent meg a szegedi autógyár építésének bejáratánál. Erhardt Péter, a BYD Hungary PR-menedzsere lapunknak elmondta: a demonstrálók már nem álltak a cég alkalmazásában, mivel munkaszerződésük július 31-én lejárt.
Az érintett dolgozók az építkezés első szakaszában, még havi fix bérrel szerződtek a BYD alvállalkozóján keresztül, később azonban a vállalat minden új munkavállalót teljesítményalapú bérezéssel vett fel – ami az iparágban megszokott gyakorlat. A lejárt szerződésű munkásoknak is ilyen feltételekkel kínálták a hosszabbítást, de ők ezt nem fogadták el, helyette a bejáratnál próbáltak nyomást gyakorolni a cégre.
A PR-menedzser szerint az akció nem akadályozta az építkezést, és nem volt hatással a gyárépítés ütemére. Mint hozzátette, a demonstrálók végül belátták, hogy követeléseiket nem tudják érvényesíteni, és elhagyták az országot.
Kiderült, mennyi szennyvizet fog termelni naponta a szegedi BYD-gyár: elkészült a fél kilométeres csatorna
Fontos új infrastruktúra-elem készült el. A Délút alakította ki a Szegedi Vízművek megbízásából azt a több mint fél kilométeres vezetéket, amely az elektromosautó-gyárba vezet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.