Harminc százalékkal nőtt a Xiaomi bevétele a második negyedévben, elsősorban a délkelet-ázsiai okostelefon-eladásoknak köszönhetően. A számok látványosak, de a vállalat óvatosabb lett az éves kiszállítási célokkal, miközben az elektromos autós üzletág továbbra is veszteséges.
A Xiaomi a június végével zárult negyedévben 116 milliárd jüanos (16,2 milliárd dollár) árbevételt ért el, ami 30 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Ez az elemzői várakozásokat is felülmúlta, akárcsak a 75 százalékot meghaladó nettó nyereségnövekedés: a korrigált profit 10,8 milliárd jüan lett.
A Reuters szerint a látványos ugrás mögött főként a délkelet-ázsiai piac áll, ahol a kínai gyártó a második negyedévben minden riválist megelőzve az első helyre ugrott az eladásokban. Európában a második, globálisan pedig a harmadik helyen áll, 14,7 százalékos részesedéssel.
Bár a kiszállított darabszám 42,4 millió készülékre nőtt – hajszálnyival a tavalyi fölé –, a telefonos bevétel 2 százalékkal visszaesett, mivel az átlagos eladási ár csökkent.
Az elektromos autók üzletága közben 20,6 milliárd jüan árbevételt hozott a negyedévben, ami negyedéves összevetésben növekedés. A SU7 modellből több mint 81 ezer darabot szállítottak le, és június végén elindult a második modell, a YU7 is. A szegmens ugyan még mindig veszteséges, de a menedzsment szerint a második fél évben negyedéves szinten elérhető lehet a nullszaldó.
A vállalat eddig összesen 300 ezer elektromos autót adott el tavaly tavaszi indulása óta, miközben több mint 30 milliárd jüant költött kutatás-fejlesztésre. A vállalat saját fejlesztésű mobilcsipjén is dolgozik, a következő generáció XRINGO1 néven érkezik majd.
A hongkongi tőzsdén jegyzett részvények a jelentés napján ugyan 1,2 százalékot estek, de az év eleje óta így is 52 százalékos pluszban vannak. A Xiaomi számára tehát egyszerre adott a növekedés ígérete és a kockázat: az okostelefonos üzletág világpiaci stagnálása mellett az elektromos autók terén kell bizonyítania, hogy a hatalmas befektetés nem marad megtérülés nélkül.
Csúnya fordulat a kínai szuperautónál: százezrek rendelték meg lelkendezve, most végleg bukhatják a pénzüket – botrány a Xiaominál
A kínai vállalat kihasználja az óriási érdeklődést az autók iránt. A hosszadalmas várakozásra kényszerülő vásárlók azonban úgy érzik, a Xiaomi túl messzire megy.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.