Extra

Hazai zeneterjesztő: Azahriah előadásmódja, zenéje és személyisége kellett a sikerhez

A független zeneipari szereplők legnagyobb nemzetközi érdekvédelmi szervezete, a MERLIN elnökségi tagjának kérték fel Sebestény-Gallasz Enikőt, a WMMD digitális zeneterjesztő ügyvezető-tulajdonosát. A szakembert arról kérdeztük, mit lehet tenni annak érdekében, hogy az előadók csak a zenével foglalkozhassanak, mik a leggyakoribb kéréseik, illetve mit gondol, Azahriah miért tud jelenleg sikert sikerre halmozni.

Az előadók legjellemzőbb igénye az, hogy alkotásaiknál már a megjelenési terv során tervezzük meg nekik a hirdetési kampányokat, a kreatívokat és a megfelelő CTA- (call to action) üzeneteket is – fejtette ki a Világgazdaság kérdésére Sebestény-Gallasz Enikő, a WMMD digitális zeneterjesztő ügyvezető-tulajdonosa. 

Sebestény-Gallasz Enikő: a YouTube-on a többi közösségi oldalhoz képest különösen jól működik a zenei jogkezelés.
Fotó: WMMD

A legfontosabb tulajdonképpen az az alkotóművészeknek, hogy nekik csak a zenével kelljen foglalkozni, és nem az, mit hogyan és milyen platformokon érdemes hirdetni

– foglalta össze, hozzátéve: a legjellemzőbb speciális kérés – és így már nem is annyira speciális –, hogy mindezt tegnapra. Arról, milyen kihívásokkal, nehézségekkel találkozik egy zenei producer, amikor a YouTube a kiemelt partnere, elmondta, hogy az egy nagyon speciális tartalommegosztó platform, ahol a többi közösségi oldalhoz képest különösen jól működik a zenei jogkezelés.

A megfelelő YouTube-jelenléthez nagyon fontos tisztában lenni azzal, hogy milyen tartalmat és hogyan lehet, illetve javasolt feltölteni a csatornára.

Felhívta a figyelmet arra, hogy a legnagyobb kalamajka a jogkezeléshez kapcsolódó problémákból szokott adódni, de emellett célszerű tisztában lenni az egyes eszközök – a Shorts, a premierek, a live-ok – működésével és a tervezett programming-stratégia fontosságával.

A fiatalok tévé és rádió helyett a streaminget és a podcastokat választják

A 13. év a fordulópont, a fiatalok ekkoriban kezdik el inkább az internetet használni a tévé és a rádió helyett.

Arról, hogy idén kik a legkiemelkedőbb, leghallgatottabb előadók, elmondta, hogy a WMMD már háromszor is díjazta az év legjobb, legnépszerűbb megjelenéseit, melyeket objektív szempontok és valós felhasználási adatok alapján ítélnek oda. Kiemelte, hogy az évből hátralévő hetek a legsűrűbbek a megjelenések szempontjából, így még sok minden eldőlhet az idei év eredményeivel kapcsolatban az elkövetkező másfél hónapban.

Nagyot ment idén például Pogány Induló, Ekhoe, vagy Kovács Kristóf, aki kiemelkedő eredményt ért el a TikTokon, de még várható pár olyan megjelenés, ami alakíthat a jelenlegi képen

– sorolta Sebestény-Gallasz Enikő.

A rutinosabb előadókkal, zenekarokkal kapcsolatba kifejtette: egyre több már befutott művész ismeri fel az új platformok, eszközök adta lehetőségeket, és azt, hogy ezek nélkül már nehéz egy hatékony promóciós kampányt megvalósítani. Sok előadó számára ezek a feladatok még inkább nyűgöt jelentenek, de amint sikerül egy-egy sikeres projektet megcsinálniuk, egyre inkább felveszik a ritmust az új platformokon és a versenyt a fiatal előadókkal.

A hazai és a nemzetközi zenei piacra, és Azahriah sikerére is kitért az ügyvezető:

A zenei piacon rengeteg az előadó és a tartalom. Gyakran szemléltetik ezt azzal, hogy a Spotifyon minden egyes nap körülbelül 100 000 új dal jelenik meg.

Bejött az áremelés a Spotifynak, ismét nyereséges a streamingóriás

A drágább előfizetési díjak mellett is több mint negyedével bővült a svéd zenei streamingszolgáltató felhasználóinak száma, ami a korábban végrehajtott kiadáscsökkentéssel együtt másfél év után ismét nyereségessé tette a céget.

Nagyon sok a tehetséges előadó és az igazán jó dal, de mégis kell valami plusz ahhoz, hogy ekkora tumultusban valaki kitűnjön. Megjegyezte: ők a háttérben dolgoznak cégükkel, és a szakmai tudást teszik a partnereink zenéje mellé, de pont emiatt tudja, hogy egy előadó mellett/mögött olyan szakembergárda kell álljon, ami megfelelően tudja támogatni a munkáját.

Ennek ellenére úgy gondolja, hogy Azahriah leginkább magának köszönheti a sikerét – az ő személyisége, az ő zenéje és előadásmódja kellett ahhoz, hogy ilyen sikereket lehessen elérni.

AZAHRIAH
A fiatal előadó hihetetlen teljesítményt ért el: egymás után háromszor is megtölti a Puskás Ferenc Stadiont.
Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

A külföldi siker egy nehéz kérdés – a nemzetközi zeneipar rengeteg dologban különbözik az itthonitól, és még egy ennyire kimagasló hazai siker sem garancia a hasonló külföldi eredményekre. Ők mindenesetre nagyon drukkolnak, és örülnének, ha Azahriah-nak ez sikerülne. 

A szakértő Azahriah sikeréről és a három Puskás Aréna-koncertről: hazudik, aki azt mondja, hogy erre számított

A Világgazdaságnak nyilatkozó Lobenwein Norbert csak remélni tudja, hogy komolyabb tanulmányok elemzik majd mindazt, ami mostanában a magyar könnyűzenében és kiváltképp Azahriah-val történik. A VOLT Fesztivál alapítója szerint Baukó Attila sikere lázban tartja az országot, az idősebb zenészlegendák és fiatal előadók egyaránt ezt a sztorit elemezgetik.

 

Youtube Azariah hazai zeneipar zeneipar előadó
Kapcsolódó cikkek