Taylor Swift elhalasztotta szombatra tervezett Rio de Janeiró-i koncertjét, miután egy rajongója nem sokkal a pénteki fellépése előtt meghalt. A 23 éves nőnek leállt a szíve, és már nem tudták újraéleszteni. Az eseményen további ezer ember ájult el a hőségtől. Brazíliában példátlan hőhullám tombol, a koncerten a hőérzet a 60 fokot is elérhette – írja a BBC.
Swift a hét elején érkezett Brazíliába rekordot döntő, Eras nevű turnéjával, az énekesnő még két koncertet ad Rióban, mielőtt Sao Paulóba utazik. Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, a popsztár egyike azon kevés iparági szereplőknek, akik szinte teljes egészében a zenéjükből szereztek tíz számjegyű vagyont.
Taylor Swift Eras című turnéja – amely annyi pénzt termel, mint néhány kisebb ország GDP-je – jó példa arra a megfontolt tervezésre, amely Swift karrierjét jellemzi. A világjárvány idején dalok özönét adta ki, a gigantikus koncertkörutat pedig akkor kezdte el, amikor a világ élőzenére kiéhezett része már készen állt a költekezésre. Így az Eras a Bloomberg becslései szerint
több mint 700 millió dolláros jegyeladást hozott az eddigi fellépéseken.
Swift szinte mindenütt jelen van a popkultúrában, ráadásul közel két évtizedes karrierjének egyik legjobb évében még ritkább státuszba lépett: milliárdos lett, a Bloomberg elemzése szerint túllépte az egymilliárd dolláros álomhatárt. A 33 éves Swift egyik legnagyobb ereje a közösségépítésben rejlik. Közvetlen és nyílt viszonyt alakított ki több millió rajongójával – főleg a közösségi médián keresztül.
Több millió fős, lelkes és elkötelezett rajongói kört épített ki – a koncertlátogatók körében általános szokássá vált a barátságot jelképező karkötők csereberéje. A korábbi gigasztároknak (Madonna, Michael Jackson) még nem állt rendelkezésére ez a lehetőség. Mindez olyan időszakban következett be, amikor nehéz idők járnak a zeneiparra.
A közösségben egy teljes, komplett ökoszisztéma alakult ki, a sztárhoz köthető tárgyak megvásárlása, csereberéje szinte minden korábbi ilyen kezdeményezésnél szélesebb körű. Bakelitlemezek, karkötők és gyöngyök, flitterek, repülőjegyek, a nemrég újra felvett dalok több milliárd streamjéből befolyó bevételek – ezek egyaránt részét képezik a modellnek.
Miért ilyen drágák a koncertjegyek?Az utóbbi időben jelentősen megugrott a koncertjegyek ára. Sokan háborognak, de amíg a fellépők telt házak előtt játszanak, ez a tendencia nem fog változni. Eric Frankenberg, a Billboard vezető adatelemzője a dinamikus árazást és a növekvő viszonteladói piacot említette az új trend indokaként. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.