Okoseszközökkel rendezzük be az otthonainkat – derült ki a Capgamini Kutatóintézet felméréséből. A kutatásuk szerint a fogyasztók 67 százaléka szükségesnek tartja az okoseszközöket, 41 százalékuk pedig úgy látja, hogy könnyebb velük az életük.
Leginkább az okos szórakoztató eszközök a legnépszerűbbek. Ebbe a körbe tartoznak az okostévék, játékkonzolok, vagy az okoshangszórók.
A dobogó második fokán az okosjárművek állnak, az Egyesült Államokban például a válaszadók 77 százalékának ilyen autója van.
Az okos funkciók közül a fogyasztók elsősorban a hangalapú asszisztenseket szeretik. A felmérésben részt vevők 85 százaléka használja ezt a funkciót az online böngészéshez. A hordozható okoseszközök is nagyon népszerűek, például az okosórák. Ezekkel a termékekkel kapcsolatban kiderült, hogy sok vásárló azért vásárolt ilyen órát, vagy szemüveget, hogy kevesebbet kelljen használnia a mobiltelefonját. Ez az adat azt vetíti előre, hogy a jövőben nagy lehet a kereslet a mobilt kiváltó okoseszközökre.
A legújabb okoseszközök lesöpörnék a telefonokat a piacrólAz MI (mesterséges intelligencia) betört a telekommunikáció piacára is és az okostelefon-gyártók az új készülékeikbe telepített MI-alkalmazásokkal akarják távol tartani az új start-up szereplőket a távközlési piactól. |
Ezzel együtt az is kiderült, hogy az embereket zavarja a túl sok kütyü. Ez azt jelenti, hogy értékelik, ha az összekötött okoseszközöket egyetlen felületről kezelhetik. Ezek szerint egy új készülék megvásárlásánál prioritás a kompatibilitás.
Az egészségügyi okoseszközök forradalma jöhet
Az egészségügyi viselhető eszközök az egyik vezető termékkategória a következő 12 hónapra tervezett vásárlások tekintetében: a fogyasztók 29 százaléka tervezi, hogy vásárol egyet az év során.
A megkérdezett fogyasztók 60 százaléka egyetért azzal, hogy az egészségügyi adatokat figyelő, viselhető okoseszközök segítenek egészségük megőrzésében és javításában.
A fogyasztók közel fele használja ezeket a viselhető eszközöket fizikai aktivitásának mérésére, fitneszcélok kitűzésére és a fejlődésének nyomon követésére.
A bizalom szintje magas: az okoseszközöket viselő fogyasztók 61 százaléka állítja, hogy ugyanannyira bízik az ezekből az eszközökből származó adatokban, mint az orvosi vizsgálat során mértekben. Az adatbiztonsággal kapcsolatban azonban vannak aggályok: a fogyasztók 56 százaléka érzi magát sebezhetőnek azzal kapcsolatban, hogy a vállalatok az okostermékeken keresztül hozzáférhetnek az egészségügyi adataikhoz.