Extra

Mobilfox: kiderült, kinek köszönhető a Deák téri pénzhullás

A reklámpiacon fontos a kreativitás, ezt pedig nagyon jól tudták azok is, akik a hét végén pénzesőt szórtak a Deák téren sétálók fejére. A Mobilfox „belharca” és annak látványos megünneplése a cégre jellemző kreatív reklámok egy új szintje.

Ahogy a hétvége folyamán több sajtóorgánum is megírta, szó szerint „pénzeső” hullott szombat délután a Deák téren járókra. Szépréthy Roland, a Mobilfox influenszere kétmillió forintot szórt szét a cég irodájának tetejéről, miután nézeteltérésbe keveredett főnökével: a vállalat alapítója, Diller Kevin állítólag kirúgta Szépréthyt, mire ő 25 százalék tulajdonrészt vagy szerinte azzal egyenértékű százmillió forintot követelt.

Mobilfox
Mobilfox: kiderült, kinek köszönhető a Deák téri pénzhullás / Fotó: Tatsiana Volkava / Getty Images

 

Mobilfox: valódi pénzeső volt a Deák téren

Szépréthy természetesen a nyilvánosság elé tárta a nézeteltérést: „ellopta” a cég TikTok-fiókját, majd ígéretet tett arra, hogy ha teljesítik kérését, akkor szétszór kétmillió forintot. A jelek szerint ez meg is történt, ugyanis a pénzeső valódi volt. A Forbes beszámolója szerint ez valóban azért történhetett meg, mert Szépréthy Rolandnak sikerült megegyeznie a Mobilfoxszal, így 25 százalékos részesedése lett a társaságban.

A kétezer darab ezresért 

  • mintegy 7000 fős tömeg állt sorban, ezenkívül a helyszínen 
  • ajándékutalványokat és 
  • Crocs papucsokat is osztogattak. 

A tömeget biztonsági őröknek kellett féken tartaniuk.

A Mobilfoxot Diller Kevin alapította 2017-ben, amikor még csak 15 éves volt, a vállalkozás törhetetlen telefontokjairól és szállóigékké vált reklámjairól lett ismert. Ma már 11 országban van jelen. A legutóbbi, 2022-es nyilvános adatok szerint 

4,2 milliárd forintos árbevétel mellett 210 milliós adózott eredményük van.

A Mobilfox új műfajt teremtett a marketing területén: repülőgépből hajigált telefon, kincskeresés, töréstesztek és most a pénzeső. Az efféle marketing kétélű penge, ugyanis vagy tetszik valakinek, vagy nem, nincs középút, a fiatalos lendület viszont rengeteg vásárlót vonz be. 

A telefontokok árusítása manapság könnyen virágzó üzlet lehet, ugyanis hatalmas a verseny a mobiltelefon-gyártók között, a vásárlók pedig vigyázni szeretnének drága eszközeikre. A két legnagyobb márka, az Apple és a Samsung évek óta verseng a dobogó legfelső fokáért, 2024 első negyedévében pedig a Samsung átvette a vezető szerepet a telefonértékesítés piacán.

 

Mobilfox pénzeső Diller Kevin Szépréthy Roland TikTok
Kapcsolódó cikkek