Ahogy idén is, úgy jövőre is erős évre számíthat a koncert- és az élő szórakoztatóipar, az iparág erős növekedést mutat. Az emberek egyre inkább személyes élményekre költik a pénzüket az úgynevezett „élménygazdaságban”. Az érdeklődés pedig minden téren jelen van az ismeretlen zenekaroktól egészen a Coldplayig, amely 2025 nyarán tíz alkalommal tölti meg a londoni Wembley-stadion 90 ezer férőhelyét. Az emberek pedig hajlandók többet fizetni a prémiumszolgáltatásokért is, például jobb kilátással rendelkező helyekért vagy elegáns, luxusételeket és italokat kínáló privát szobákért.
A kevésbé ismert zenekarok oldalán is robbanásszerű növekedés érezhető: a Hot Toddies Jazz Band producere és egyben dobosa azt mondta, hogy minden szerdán úgy megtöltik szokásos fellépőhelyüket, hogy egy-egy párnak van csak helye táncolni. Elmondása szerint a jazzkorszakot idéző rendezvényekből származó bevételeik több mint megduplázódtak 2019 óta, és 2025-ben tervezi kiterjeszteni koncertjeiket New Yorkon túlra. „A járvány utáni fokozatos növekedés után hirtelen robbanásszerűen megugrott az érdeklődés” – idézte a producert a Bloomberg.
A Cirque du Soleil is megérezte a világjárvány viszontagságait, de már sikerült visszatérnie a Covid előtti jegyeladási és bevételi szintre. Új, vakmerő műsorokat indít Hawaiin és Mexikóban, Nuevo Vallartában. A 2023-ban Las Vegasban megnyílt multiszenzoros szórakoztatóhely, a Sphere olyan nagy izgalmat váltott ki, hogy a tulajdonos már Abu-Dzabiban tervezi a következő létesítmény megépítését. Mindezt természetesen azért, mert tudják: az összes jegy el fog kelni az előadásokra.
A Live Nation Entertainment Inc. már most több mint 20 millió jegyet adott el a Ticketmasteren keresztül Live Nation-koncertekre,
ami két számjegyű növekedés 2023-hoz képest. Októberben a Ticketmaster összes jegyeladása 15 százalékkal nőtt az előző évhez képest, a koncertjegyek eladása önmagában 23 százalékkal növekedett. A Covid legsötétebb időszakának leküzdése után a Live Nation újabb csapást szenvedett el a 2022-es Taylor Swift-jegybukástól, amikor csalódott rajongók nem tudtak jegyet vásárolni a The Eras Tourra a Ticketmasteren keresztül.
A Broadway azonban egyike azoknak az ágazatoknak, amelyek nem döntögetnek rekordokat, jegyeladásaik továbbra is elmaradnak a járvány előtti szinttől. Az egyik magyarázat erre az, hogy az idősebb nézők – akik jelentős részét képezik a közönségnek – óvatosak, ha nagy csoportos rendezvényekről van szó. Egy másik ok lehet, hogy a külvárosokban dolgozó távmunkások kevésbé hajlandók jegyet vásárolni, mivel most külön utazniuk kell Manhattanbe. A Broadway League szerint a 2022–23-as szezonban a nézők mindössze 14 százaléka érkezett New York külvárosaiból, ami a valaha mért legalacsonyabb arány.
Ennek ellenére legalább húsz új darab bemutatóját tervezik 2025-re,
köztük olyan sztárokkal, mint Denzel Washington és George Clooney. A Broadway-producerek optimisták, noha a növekvő produkciós költségek, a magas színházbérleti díjak és egy járvány idején bevezetett, de hamarosan lejáró adókedvezmény nehezítik a helyzetüket.
A mostani, negyvennél is több nevet tartalmazó listán ott van a dinamikus, futurisztikus audiovizuális produkcióiról ismert Anyma, az utóbbi időben hihetetlen népszerűségre szert tett és a 2025-ös Grammyre hat kategóriában is jelölt Chappell Roan, az év legjobb popalbumának kikiáltott Brat című lemezét – és az önazonosságot hirdető brat summert – a nyáron berobbantó Charli XCX. Jön az itthon nemrég mozikba kerülő filmet is jegyző ír rapcsapat, a Kneecap, a progresszív elektronikus zene napjainkban felkapott sztárja, Blessed Madonna, de a Szigetre érkezik a Papa Roach is, amely jövőre első lemezének 25. évfordulóját ünnepli.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.