BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Jeremy Fragrance

A Budapesten forgató influenszerek hangoskodó celebek vagy két lábon járó reklámfelületek?

Több millióan követik őket, és váratlanul egyre többször bukkannak fel influenszerek Budapest utcáin. De ki hívja őket ide?

Az elmúlt hónapokban több ismert influenszer, internetes celeb is a magyar fővárosba repült. Igaz, nem feltétlenül Budapest bemutatásáról szóltak ezek a utak, azonban a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) üdvözli, hogy egyre több külföldi véleményvezér választja Magyarországot tartalmai helyszínéül.

Jeremy Fragrance
Influenszerek: több millióan követik őket, és váratlanul egyre többször bukkannak fel Budapest utcáin / Fotó: dpa Picture-Alliance / AFP

Tavaly nyáron kisebb felfordulást okozott, amikor IShowSpeed, vagyis Darren Jason Watkins Jr. egy közel kétórás videót forgatott Budapesten. A most húszéves online streamer –  aki a sokszor az öncélú élő közvetítései miatt lett világhírű – testőrök gyűrűjében és több száz rajongójával bejárta a magyar fővárost. 

 

Először a budai Mammut bevásárlóközpontban tűnt fel, majd autóval átvitték a pesti belvárosba, ahol például szóváltásba kerül a Dunakorzó egyik éttermében vacsorázni akaró vendégekkel, és bármerre járt, a környék telis-tele lett őrjöngő fiatalokkal. 

Természetesen a milliós követőtáborral rendelkező IShowSpeedből a magyar online tér egyik ismert arca is próbált profitálni: a márkás sportcipőket áruló Balázs Kicks, azaz Pachert Balázs egy ajándék kíséretében pózolt együtt a fiatal hírességgel.

A budapesti műsorának végül úgy lett vége, hogy ismét az autóba kívánt szállni a stábjával, de előtte az operatőrének a kamerája megsérült, a kép elhomályosodott, a streamnek ezzel pedig vége szakadt. 

A magyar válogatott mezében magát produkáló celeb videóját eddig négymillióan nézték meg. IShowSpeednek a YouTube-on több mint 35,7 millió feliratkozója van.

Szintén tavaly számolt be a világgazdaság arról az influenszercsapatról, amelynek tagjai több videót is megosztottak Budapestről. A Blatant Reviews csapatot a TikTokon több mint 4,1 millióan, a YouTube-on közel 2,8 millióan, az Instagramon pedig 280 ezren követik. A csapat tagjai azzal tudták a magyar kommentelőket felbosszantani, hogy szerintük Magyarországon nagyon olcsón lehet bevásárolni. Zade Abdullah, a csapat egyik tagja úgy fogalmazott, hogy a hazánk a „legolcsóbb eurós ország.”

Idén egy másik különös influenszer is elutazott idén a magyar fővárosba, aki ráadásul pár napja osztotta meg legfrissebb felvételét a Vásárcsarnokból. 

Tzuyang, Dél-Korea legnépszerűbb mokpanginfluenszere, aki több videót is készített a budapesti étkezdékről. A Magyarországon forgatott videóit pár nap alatt eddig több millióan látták.

A mokpang már egy több mint egy évtizede létező műfaj, és a Covid alatt beköltözött a streaming világába. A műfaj egyszerű alapokra épít: egy ember óriási mennyiségű ételt fogyaszt el, közben beszélget a nézőivel.

Sok nézőt az evés élménye vonz be: ők a vizuális és auditív ingerek miatt nézik ezeket a streamereket.

A több mint tizennégymillió követővel rendelkező influenszer először a Pléh csárdában evett meg 2 kiló rántott húst, több tányér pacalpörkölt és több liter szörp kíséretében, aztán egy steakétteremben fogyasztott elképesztő adagokat.  

Tzuyang ezúttal a Nyugati téri McDonald’sba tért be, a világ egyik legszebbjének tartott ikonikus budapesti gyorsétteremben összesen 10 hamburgert evett meg. 

A gyorsétterem után a Sir Lancelot középkori lovagi éttermet vette célba, később elment egy hentesboltba, ahol nekilátott a sokféle kolbász, szalonna és egyéb hústermék elfogyasztásához. Pár napja pedig a Vásárcsarnokban egy pékségben evett, majd az emeleti ételudvarban halászlével, csirkepaprikással és töltött káposztával folytatta.

 

A Világgazdaság beszámolt arról, hogy Jeremy Fragrance parfüminfluenszer is nemrég Budapestre látogatott. A lengyel származású német influenszer a közösségi oldalán  jelentette be, hogy Magyarországra érkezik a Superz Budapest nevű parfümmárka meghívására. 

A csütörtöki közönségtalálkozón a magyar rajongók a Kossuth téri üzletében találkozhattak az ifluenszerrel.

 

A rajongók mellett turisták is megjelentek a helyszínen, Fragrance először az épület erkélyéről köszöntötte az embereket, majd kiment közéjük. Az eseményen ismét feltűnt Balázs Kicks ajándékkal a kezében, de más ismert magyar tartalomgyártók is forgattak a belvárosi bolt előtt. A parfüminfluenszer 10 éve indította el YouTube-csatornáját, melyre azóta közel 2,5 millióan iratkoztak fel, az Instagramon 3,4 millióan, a TikTokon pedig közel 10 milliós követőtáborral rendelkezik. 

Az influenszert Budapestre hívó Superz Perfume Kft. tavaly nyáron lett a Fradi új mezszponzora, sőt a parfümgyártó cég piacra dobta a Fradi-parfümöt, amelyet Magyarországon kívül további 16 országban is forgalmaznak.

A turizmusban is az influenszerek diktálják a trendet 

A Világgazdaság megkeresésére a Magyar Turisztikai Ügynökség közölte, hogy az influenszerekkel nem működtek együtt. Azonban hozzátették: üdvözölik, hogy a Magyarországon forgattak, hiszen véleményük szerint ez jelentős mértékben hozzájárul Magyarország „nemzetközi ismertségének és turisztikai vonzerejének további erősítéséhez”.

Az MTÜ korábban maga is szerződésben állt 50 influenszerrel, akik tavaly készítettek tartalmakat a magyar fővárosól. 

A Budapest Influencer Trip a turisztikai ügynökség tavaszi nemzetközi kampányának részeként a többmilliós követőtáborral rendelkező tartalomgyártók több mint 1000 Instagram-sztoriban, 900 bejegyzésben és 200-nál is több TikTok-videóban osztották meg beszámolóikat hazánkról. 

Az MTÜ szerint a kampányt követő három és fél hétben a korábbi év azonos időszakához képest az USA-ból 54 százalékkal több vendégéjszakát regisztráltak a hazai szálláshely-szolgáltatók, illetve az Egyesült Arab Emírségekből 40 százalékkal több foglalás érkezett be az eseményt követő napokban. A Világgazdaság is beszámolt arról, hogy Guller Zoltán, az MTÜ elnöke reagált arra, hogy a Demokratikus Koalíció közölte: hűtlen kezelés gyanújával rendőrségi feljelentést tesz az influenszerekre költött több mint egymilliárd forint miatt. Guller szerint

egyre több kutatás mutatja, hogy az influenszerpiacnak a 24–40 éves korosztály esetében a turizmusban meghatározó szerepe van.

Az MTÜ lapunknak elmondta, hogy Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján tavaly 18 millió vendég, több mint 44 millió vendégéjszakát töltött el Magyarország szálláshelyein.

Az ügynökség hozzátette, az eredményekhez pedig immár csaknem egyenlő arányban járultak hozzá a hazai és nemzetközi turisták. Minden korábbinál több, 8,7 millió külföldi vendég érkezett, ami 17 százalékos emelkedést jelent a megelőző évhez képest. Az általuk eltöltött vendégéjszakák is közel 10 százalékkal szárnyalták túl a 2023-as értéket, és elérték a több mint 22,2 milliót. 

A belföldi vendégforgalom több mint 5 százalékos növekedést ért el: 9,3 millió hazai turista minden korábbinál több, összesen 22 millió vendégéjszakát töltött el pihenéssel a magyarországi szálláshelyeken. 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.