BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hiába kerülik el a Vörös-tengert a hajók, ha máshol kalózok lesnek rájuk

Cseberből vederbe kerülhetnek a kerülő út mellett döntő óceánjárók, hiszen Afrika partjainál is bőven vannak veszélyek.

Kongatja a vészharangot az ENSZ Nemzetközi Tengerészeti Szervezetének vezetője, mivel a Vörös-tengert elkerülő hajók régi-új veszéllyel, a kalóztámadásokkal néznek szembe.

Arsenio Dominguez, a szervezet főtitkára elmondta, hogy tárgyalásokat folytattak Szomáliával Afrika keleti partján és a Guineai-öböl partján fekvő országokkal is a kontinens nyugati oldalán. Az egyeztetések célja annak a megelőzése volt, hogy a kalózkodás ismét komoly problémává váljon.

View,Of,The,Vessel,Hardening,On,Board,Ships,Using,Razor
View of the vessel hardening on board ships using razor wire and spikes, to stop pirates from boarding the ship. These ship protection measures are employed when the ship passes high risk areas
Fotó: Shutterstock

Számos hajótársaság kerüli el december óta a Vörös-tengert és a Szuezi-csatornát a jemeni húszik támadásaitól tartva, s emiatt az Indiai-óceánon és Afrika nyugati oldalán is megnőtt a forgalom.

A közelmúlt kalóztámadásaira kitérve 

Dominguez sürgette a hajózási cégeket, hogy Afrika partjainál továbbra is tegyenek biztonsági intézkedéseket, 

hasonlókat, mint a korábbi, 2008–2012-es időszakban tettek Szomália partjainál – írja a Financial Times.

A brit tengerészeti hatóság (UKMTO) a múlt hónapban figyelmeztetést adott ki, mely szerint két kalózcsapa is tevékenykedhet az Indiai-óceánon. Egy, még decemberben eltérített hajó továbbra is Szomáliában van, míg egy hónappal később egy másik, ömlesztett árut szállító hajót a kalózok átadtak az indiai haditengerészetnek. Januárban Egyenlítői-Guinea partjainál pedig egy tankert ért kalóztámadás.

A kalóztámadások Szomália partjainál 2008 és 2012 között voltak különösen gyakoriak, míg Afrika nyugati partvidékén 2018-ban tetőzött a támadások száma.

Dominguez üdvözölte az Európai Unió által létrehozott haditengerészeti erőt, mely a Vörös-tengeren védené meg a kereskedelmi hajózást, csatlakozva az amerikai és indiai erőfeszítésekhez a térségben.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.