
Kártérítést kapnak a horrorjárat utasai a légitársaságtól
Egyezkedik a május 20-i turbulencia-balesetben megsérült utasaival a Singapore Airlines. A több tucat utas súlyos sérülésével és egy halálesettel járó, hirtelen zuhanás pontos körülményeit még vizsgálják a hatóságok. A légitársaság Londonból Szingapúrba tartó SQ321-es járata Mianmar felett váratlanul heves légörvénybe került, a gép a szingapúri közlekedési minisztérium előzetes adatai szerint 5 másodperc alatt 54 métert veszített a magasságából, a be nem kötött utasok pedig töréses-zúzódásos sérüléseket szenvedtek.

Az utasok beszámolója szerint a személyzet és a biztonsági övet nem használó utasok kirepültek az üléseikből, és az utastér mennyezetének csapódtak, amely helyenként megrepedt. A Boeing 777-300ER típusú gépen 211 utas, köztük számos
- ausztrál,
- brit
- és szingapúri állampolgár,
valamint 18 fős személyzet tartózkodott.
Kártérítés: ezer dollárt mindenki kap
A járat Bangkok nemzetközi repülőterén hajtott végre kényszerleszállást, a megsebesült utasok közül húszan még a hét végén is kórházi kezelés alatt álltak. Az utasokat kezelő bangkoki kórház tájékoztatása szerint gerincvelő-, agy- és koponyasérüléseket kellett ellátniuk, ezek kezelése és gyógyulása pedig időigényes.
Eközben a légitársaság jogi csapata kidolgozta az ilyenkor fizetendő kártérítések alapelveit. Eszerint a gép valamennyi, a balesetet sérülések nélkül megúszó utasa 1000 dollárt (365 ezer forint),
a könnyebben megsérült utasok 10 ezer dollárt (3,65 millió forint) kapnak kézhez, a kórházi kezelésre szorultaknak pedig előlegként 25 ezer dollár (9,12 millió forint) utalnak át
költségeik fedezésére. A légitársaság minden egyes esetet külön vizsgál, és a súlyosságához igazítja a kártérítés mértékét. Illetve ajánlatot tesz, miután a delikvens konkrét anyagi kérését meghallgatta. Az egyik 73 éves utason már ez sem segíthet, ő feltehetőleg az átélt izgalmak miat szívrohamot kapott, ez okozhatta a halálát.
A becsatolt biztonsági öv életet mentett
Az utána járó kártérítésről nem szól a Reuters tudósítása.
A Singapore Airlines közölte, hogy visszatéríti a repülőjegy árát a járat összes utasának, és az Európai Unió vagy Nagy-Britannia előírásainak megfelelően késési kártérítést kapnak.
A konvekciós cellába berepült gép utasai nem szenvedtek volna sérüléseket, ha a biztonsági övüket végig bekapcsolva tartják, ami egy ilyen hosszú utazás esetében nem elvárható. Bár a légitársaságok általában engedélyezik az utasoknak, hogy normál útviszonyok között kioldják az öveket, de azt javasolják, hogy inkább tartsák bekapcsolva.





