Az amerikai közlekedési minisztérium visszavonta a New York-i dugódíjrendszer előzetes jóváhagyását, ezzel csapást mért Kathy Hochul kormányzó tervére, amely a manhattani forgalom csökkentésére és a városi közlekedési rendszer pénzszerzésére irányult – írta a Wall Street Journal.
A januárban életbe lépett útdíjrendszer egy olyan torlódási díjfizetési zónát hozott létre, amely a 60. utcától Manhattan déli csücskéig terjedt.
New York állam dugódíjterve a dolgozó amerikaiak és a kisvállalkozók arculcsapása
– írta Sean Duffy közlekedési miniszter a jóváhagyást visszavonó nyilatkozatban.
A rendszer alapján a legtöbb járműnek napi 9 dollárt kell fizetnie azért, hogy csúcsidőben behajthasson a torlódási zónába.
Duffy elmondta, hogy a közlekedési minisztérium azért szünteti meg a program jóváhagyását, mert az nem kínál az autósoknak díjmentes lehetőséget Manhattan alsó részébe való bejutásra.
A program emellett úgy tűnt, hogy szinte kizárólag a város közlekedési rendszerének a bevételszerzésére összpontosít, és nem azon alapult, hogy mire van szükség a torlódások csökkentéséhez – mondta.
A New York-i útdíjfizetési terv, amelyet olyan városok inspiráltak, mint London, Stockholm és Szingapúr, az ország első dugódíjrendszere volt. Hochul a költségekkel kapcsolatos aggodalmakra hivatkozva júniusban elhalasztotta az útdíj bevezetését, miután évekig tervezte azt. Később alacsonyabb díjjal hozta vissza a tervet.
Pénzügyi gátfutás a Fehér Házban: Trump túlélése dőlhet el a következő hónapokban
Az elnök eddigi stratégiája teljesen ellehetetlenítette politikai ellenfeleit. Ám amíg az amerikai költségvetés a levegőben lóg, a Trump-kormány tehetetlenné válik, és rengetegen várnak arra, hogy kihasználhassák a Fehér Ház sebezhetőségét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.