Ahogy számos cég flottájának gerincét, úgy a magyar nemzeti légitársaságét is a Boeing–737-esek alkották több mint két évtizeden át. Az Airportal.hu megnézte, mi lett a sorsa a csődbe ment Malév repülőgépeinek.
A 2003 tavaszától forgalomba állított, a gyártótól újonnan érkezett, az ILFC lízingcégtől bérelt 18 darab Next Generation változatból 14 példány már a csőd estéjén, 2012. február 3-án este elhagyta Ferihegyet, és az írországi Shannonba repült.
Volt olyan is, amelyik végül Oroszországban kötött ki. A HA-LOC 2012 és 2019 között az orosz Yakutia Airlines színeiben repült, majd 2019-ben az arhangelszki központú Smartavia (korábbi nevén Nordavia) légitársasághoz került.
A LOM lajstromjelűt áruszállítóvá alakították, jelenleg a DHL számára üzemelteti a Texel Air A9C-JNC lajstromjellel. Bahreinből repül napjainkban is a német cég jellegzetes sárga-vörös színeiben. A 700-asok közül a HA-LOA és a LOB a cseh Smartwings flottájába került, előbbi OK-SWW, utóbbi OK-SWT lajtsromjellel most is utasokat szállít prágai bázissal.
Akad olyan Malév-gép is, amelyik a tengerentúlra került és az Egyesült Államokban a fapados óriáscég Southwest üzemeltetésében repül nagy kihasználtsággal.
A rövid törzsű 737-600-asokat viszont szétbontották a leállás után az arizonai Goodyear repülőtéren. A mindössze 109 utas szállítására képes 737-esek egy székre eső üzemanyag-fogyasztása és üzemeltetési költségei a hasonló befogadóképességű regionális típusokhoz viszonyítva magasak voltak, emiatt a típusváltozat iránt csekély volt a piaci kereslet.
A Malév leállása után a tulajdonos lízingcégnek ezért pénzügyi szempontból jobban megérte a 10 évesnél is fiatalabb gépeket szétbontani és kiárulni az alkatrészeket. A Malév korszaknyitó széles törzsű gépei, az 1993 tavaszán érkezett Boeing–767-200ER-ek egy része a később csődbe ment brazil Varighoz került, egyet azonban Budapesten szétbontottak.
A nagyobb, bérelt 300ER-ek közül egy az Atlas Air flottájában teljesített szolgálatot, ma pedig áruszállítóként repül a napfényes Miamiból. Egy másik pedig az Amazon Prime Airnél szolgál áruszállítóvá alakítva teljesít járatokat Cincinnatiből.
A négy darab légcsavaros-gázturbinás Bombardier Dash 8-as közül három a norvég Wideroe regionális cég flottájába került. Egy nem repült az utóbbi időben, 2023 júliusa óta Torp-Sandefjord repülőtéren tárolják. Másik kettő napi használatban van, egyet pedig szétbontották Innsbruckban.
A Malév flottájából még a csőd előtt, 2010-ben kivont Fokker–70-esek közül
Érdekes sorsok is akadnak: a 737 Next Generation gépek előtti 737 Classic modellek közül egy az illinoisi Oak Brook Center Mall gyerekeknek szóló élményparkja, a KidZana egyik dísze lett, egy másik pedig Ázsiába került, utolsó információk szerint letárolva állt, de a ajándékboltként is szolgált egy szórakoztatóparkban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.