Sokkal durvább a helyzet, mint mondták, alig tudják kiheverni ezt a támadást – elhallgatnak valamit az oroszok az olajról?
Úgy tűnik, még sincs minden rendben a Fekete-tenger egyik legfontosabb oroszországi olajkikötőjében, Novorosszijszkban, ahol vasárnap indult újra az olaj felrakodása a tankerekre a pénteki ukrán dróntámadás után.

Brutális mennyiségű olajat exportálnak Novorosszijszk kikötőjéből
Az orosz olajexport ötödét bonyolító kikötőben ugyanis az újraindulást követően lassabb a rakodás, miután az egyik mólóban keletkezett károk miatt nehézségekbe ütközik a 140 ezer tonnás Suezmax tankerek feltöltése – írja a Reuters. Bár a hajókat másik mólóhoz irányították, a rakodás nem megy azzal a sebességgel, mint korábban,
ami nemcsak az orosz, de a CPC-vezetéken a kikötőbe érkező kazahsztáni olaj esetében is okozhat késéseket olajkereskedők szerint.
Mindez azt jelentheti, hogy a kikötőben keletkezett károk miatt nem lehetséges a leállás alatt elszenvedett hátralék gyors ledolgozása, az orosz olaj útja így lassabb lehet a világpiacra, ami a mennyiséget is csökkentheti.
Oroszország októberben 3,22 millió tonna, vagyis napi 760 ezer hordó kőolajat indított útnak a kikötőből októberben, ám novemberben a mennyiség ennél kevesebb lehet részben az ukrán találat, részben az amerikai szankciók miatt is. Az ukrán támadás és a globális olajpiac 2 százalékát lebonyolító kikötő jelentőségét jelzi, hogy annak hírére pénteken 2 százalékot drágult az olaj, majd a kikötő vasárnapi újraindulása után hétfőn már esett a nyersanyag ára.
Iparági források szerint Novorosszijszk november végére dolgozhatja le a felhalmozott hátralékot, ha az időjárás is kegyes és nem zavarják viharok a rakodást. Ugyanakkor az orosz hatóságok szerint a támadás következményeit gyorsan el tudják hárítani.



