BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ordibálás, száguldás, sz*rtelepezés: a BKV szépen elmagyarázta, miért bunkó a buszsofőr

Újabb panasz érkezett a 200E reptéri járat buszsofőrjére, aki a BKV szerint csak a barátjával viccelődött, miközben az egyik megálló környékét szidta, és teljesen normális, ha késés esetén az utasokkal üvöltözik, majd száguldozni kezd.

Ismét lecsapott a 200E rettegett járművezetője: a reptéri busszal gyakran utazók körében jól ismert sofőr egy baleset miatt késésben volt, ezért üvöltözött az első ajtós rendnek megfelelően felszálló utasokkal, közölte, hogy utálja a „sz*rtelepet”, majd őrült tempóban indult tovább Kőbánya-Kispest felé.

Azt a BKV is elismeri, hogy a buszsofőrök közül ki kevésbé, ki jobban kezeli a kialakult problémát.
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A buszsofőrről már korábban is írtunk, miután az egyik olvasónk jelezte, a 200E-n vállalhatatlan hangnemben beszélt vele, majd telefonján valakivel kiabálva többször is „sz*rtelepnek” nevezte a Szemeretelep megállót, mert sokáig kell várakoznia a piros lámpánál. Akkor a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) a konkrét esetre nem reagált, kérdésünkre azt viszont elárulta, hogy 2022 első fél évben 4 millió megtett menetre 38 esetben érkezett megalapozott utaspanasz autóbusz- és trolibusz-járművezetők magatartásával kapcsolatban.

Mindössze a barátjával viccelődött, miközben a környéket szidta

Most viszont a két konkrét esetről érdeklődtünk, hogy történt-e vizsgálat a buszsofőr viselkedésének ügyében, és ha igen, milyen eredménnyel zárult – a BKV pedig részletes válasszal szolgált.

A járművezető elmondása szerint amikor az említett eset történt, éppen egy barátjával beszélt headseten keresztül. Közöttük általános beszédtéma a lakhelyük (Pécel és Szemeretelep), és ezen viccelődtek egymás között. Kedves utasunk vélhetően ennek a beszélgetésnek foszlányait hallva, részinformációkból vonta le a Szemeretelepre vonatkozó negatív tartalmat. Természetesen ilyen jelentéssel bíró tényleges megállapítása nincs járművezetőnknek

– írta a cég, amely a „sz*rtelepezés” mellett az ordibálásra és a száguldásra is reagált.

Csak hangosan közölt információkat az utasokkal

A BKV szerint az történt, hogy egy baleset miatt félórás késésben, egyenetlen követéssel közlekedtek a járművek, ilyen esetben pedig a késés nagyobb utaslétszámot, hosszabb utascserét eredményez, amely egy láncreakciót indít el, és nemcsak az adott jármű menetrendjére van hatással, hanem a végállomáson rendelkezésre álló fordulóidőre és a visszafelé indulására is.

„Természetesen minden utasunk érdeke, hogy a késés a lehető legkevesebb legyen. A járművezetőink a rendelkezésre álló eszközökkel igyekeznek az ilyet megoldani, ki kevésbé, ki jobban kezelve a kialakult helyzetet. Esetünkben a járművezetőnk a szokásosnál gyorsabb vezetési tempó mellett az első ajtós felszállási rend felfüggesztésével és az összes ajtó nyitásával igyekezett gyorsítani az utascserét. Mivel a megállóban álló utasok felé nem áll rendelkezésére hangbemondás, az utasokkal ezt az információt csak hangosan tudta közölni” – védte buszsofőrét a vállalat.

Nincs mit tenni, így is alig van buszsofőr

A BKV válaszát azzal zárta, hogy a járművezető elnézést kér az utasoktól, ha a viselkedésével kellemetlenséget okozott, nem állt szándékában megbántani senkit,

a cég pedig jelezte elvárását, hogy fokozottan ügyeljen az előírt járművezetői magatartásnak megfelelő viselkedésre.

Nincs könnyű helyzetben egyébként a BKV, hiszen ahogyan a Világgazdaság megírta, négyszeresére nőtt az autóbuszos menetkimaradások száma: egyszerűen nincs elég buszsofőr ahhoz, hogy a BKV összes menetrend szerinti járata közlekedjen.

Nem az a kérdés, jár-e majd a BKV, hanem hogy lesz-e, aki vezesse a buszokat

Miközben a városháza az energiaárak miatt aggódik a fővárosi tömegközlekedés működése kapcsán, egy másik, legalább ennyire súlyos problémát mintha a szőnyeg alá söpörne. A sofőrhiány mértéke soha nem látott szintre ugrott a BKV-nál. A helyzet odáig fajult, hogy a társaság jelezte a városvezetésnek: ha nem avatkozik közbe, a budapesti lakosok ritkábban közlekedő és zsúfoltabb buszokra készülhetnek.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.