BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Schiphol,,The,Netherlands,-,August,24,2012:,Terminal,And,Schiphol, The Netherlands - August 24 2012: Terminal and a row of parked airplanes on Amsterdam Airport Schiphol under a gloomy sky. In front a Boeing 737 of KLM Royal Dutch Airlines Air France.

Drasztikus forgalomkorlátozás léphet életbe jövő évtől az amszterdami Schiphol repülőtéren

A holland kormányzat célja, hogy a zajszennyezés csökkentése érdekében 2024-től éves szinten hatvanezer járattal csökkenjen a repülőtér forgalma. Ezen elhatározásukat korábban egy bíróság törvényellenesnek mondta ki, a fellebbezést azonban megnyerték, így nyitva áll az út a törekvéseik előtt.

Zöld utat kapott a holland kormányzat azon törekvése, amely az amszterdami Schiphol repülőtér forgalmát a jelenlegi éves 500 ezer járatról 12 százalékkal, 440 ezerre csökkentené a zajszennyezés minimalizálása érdekében – mondta ki egy holland fellebbviteli bíróság. A döntés különösen nagy horderejű, mivel korábban egy helyi bíróság törvényellenesnek minősítette ezeket a terveket, a fellebbezés azonban a kormányzat számára alakult kedvezően.

Schiphol,,The,Netherlands,-,August,24,2012:,Terminal,And,Schiphol, The Netherlands - August 24 2012: Terminal and a row of parked airplanes on Amsterdam Airport Schiphol under a gloomy sky. In front a Boeing 737 of KLM Royal Dutch Airlines Air France.
A Schiphol reptér forgalma 12 százalékkal csökkenhet a forgalomkorlátozás miatt.
Fotó: Harry Wedzinga

A kormányzat tervei ellen a leginkább érintett légitársaságok, így az Air France-KLM, a Delta Air Lines és az EasyJet, valamint lobbiszervezetként a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szólalt fel: szerintük a tervek sértik a nemzetközi légi közlekedési egyezményeket, és az utazóközönség számára is kényelmetlenségeket okoznak majd.

A Schiphol reptéren tavaly közel 53 millió utas fordult meg, nem kis részt annak köszönhetően, hogy Európán belül itt zajlik le a legtöbb csatlakozó járatra történő átszállás.

A friss bírósági döntés a korábbi határozattal szemben kimondja: a kormányzat tervei nem sértik sem az uniós, sem a nemzeti jogot, ahogy a nemzetközileg egységesen elfogadott és betartott eljárásrendekkel sem mennek szembe.

A kormányzat első körben évi 460 ezerre csökkentené a járatforgalmat, 

innen lépnének tovább az eredeti elgondolások közt szereplő 440 ezerre.

Repülőjegy-drágulással köszön be a jövő kerozinja

A fenntartható, klímabarát üzemanyagok előállítására komplett iparág fejlődik ki, előbb azonban azt is érdemes tisztázni, hogy ki fizeti a meglehetősen borsos számlát, az állam és az állampolgár mennyivel szálljon be.

A Schiphol körül valósággal izzott a levegő az elmúlt időszakban: nemrég az IATA lobbiszervezet a világ legrosszabb repterévé kiáltotta ki, miután kitudódott, a légikikötő vezetése emelni tervezi a leszállási díjakat.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.