A Baltimore-ban összeomlott Francis Scott Key hídnak ütköző hajó kapitánya percekkel az ütközés előtt vontatóhajók segítségét kérte és jelentette azt is, hogy a jármű elvesztette áramellátását – közölték szerdán szövetségi biztonsági tisztviselők.

Francis Scott Key Bridge in US collapses after cargo ship collisionBALTIMORE, MARYLAND, UNITED STATES - MARCH 26: An aerial view of the collapsed Francis Scott Key Bridge after a collision with a cargo ship in Baltimore, Maryland, United States on March 26, 2024. According to the Maryland Transportation Authority (MTA), all lanes are closed in both directions, and traffic is being diverted. Lokman Vural Elibol / Anadolu (Photo by Lokman Vural Elibol / ANADOLU / Anadolu via AFP)
Fotó: AFP

Az amerikai Országos Közlekedésbiztonsági Tanács (NTSB) vezetője elmonda azt is, hogy a fontos közlekedési szerepet betöltő, 

1976-ban épült híd tervezése során abba nem kerültek olyan, újabb hidakban megszokott redundás elemek, melyek mérséklik a híd sérülékenységét.

Ugyancsak szerdán a búvárok megtalálták két, a hídon útjavítási munkálatokat végző munkás holttestét. A mexikói és guatemalai férfi mellett további négy útépítő munkás holtteste lehet a Patapsco folyó torkolatánál, ám a híd roncsai miatt holttesteiket még nem találták meg. A további hiányzó munkások között is van több bevándorló. Kedden a mentőcsapatok két főt még élve tudtak kimenteni a vízből, ám szerdán már befejezték a kutatást a túlélők után, ugyanis a 8 fokos vízben ennyi ideig nem valószínű, hogy az áldozatok életben maradtak.

A baltimore-i kikötő működése 8 ezer dolgozót érint közvetlenül Pete Buttigieg közlekedési miniszter szerint, akik számára napi 2 millió dollárnyi bértömeget fizetnek ki, ám a keleti parti kikötők szabad kapacitásai miatt nem valószínű, hogy logisztikai válság alakul ki – írja a Reuters.

A közlekedésbiztonsági hatóságok emberei azóta vizsgálják a hajót, melyet lehorgonyoztak és a legénység tagjait is kikérdezik, de megvizsgálták a jármű feketedobozát is, amiből kiderült, hogy segítséget kért a teherszállító az ütközés előtt.  A Dali nevet viselő óceánjáró a horgony ledobásával is igyekezett fékezni az ütközés erejét. 

A hajó majdnem 13 kilométer/órával csapódott bele a híd egyik lábába. 

Egy másik, nyilvánosságra került felvétel szerint a hatóságok az ütközés előtt igyekeznek leállítani a híd felé vezető forgalmat, ám a létesítmény közepén dolgozó építőmunkásokat már nem tudták időben riasztani.

A hajón lévő 4700 konténerből 56 tartalmaz veszélyes anyagokat, de a balesetben vízbe zuhant két konténer egyike sem ilyen. Azonban egyes veszélyes anyagokat tároló konténerek megsérültek az ütközés során és a vízfelszínen is látható csillogás. A hajón több mint 5,5 millió liter gázolaj is volt.