Kiömlött italok, összetört laptop képernyők és szétzúzott térdek. Egy új videó bemutatja, hogy a repülőgépeken az ülés hátradöntése miért vált elfogadható gyakorlatból sok légiutas számára a legnagyobb bosszúsággá, írja a CNBC.
A videó része annak a reklámkampánynak, amelyet november végén indított a La-Z-Boy bútorgyártó vállalat, és amely egy petíciót is tartalmaz, amelyben arra kérik az utasokat, hogy „maradj egyenesen, ne dönts hátra ülésed”.
A petíciót hétfőig több mint 186 ezren írták alá – mondta a CNBC Travelnek a La-Z-Boy képviselője.
A túlméretezett fekvőfoteljeiről ismert cég kampánya egy egyre forróbb témát érint, amelyet az utasok növekvő mérete és a csökkenő üléshelyzet gerjeszt.
A részegséggel és a higiéniai kérdésekkel – például a körömvágással és a cipő levételével – ellentétben, amelyeket az utastársak széles körben megvetnek, az ülések hátradöntésével kapcsolatos vélemények főként két táborba oszlanak:
A kampány egy másik videója azt mutatja be, hogy egy-egy hátradöntött ülés dominóként hullámzik végig a repülőgépen, és végül a repülőgép utolsó sorában köt ki – egy olyan sorban, amelyet egyszerre utálnak a hátradőlés lehetőségének hiánya miatt, és dicsérnek azért, mert a repülőgép azon kevés helyek egyike, ahol büntetlenül lehet hátradőlni, a repülőgéptől függően.
A YouGov piackutató cég 18 piacon végzett 2023-as felmérése szerint az ülések hátradőlésével kapcsolatos attitűdök régiónként eltérőek, az európaiak a legkevésbé toleránsak ezzel a gyakorlattal szemben. Európában élnek a világ legmagasabb emberei is. Az Egyesült Arab Emírségekben viszont minden harmadik utazóból kevesebbet zavart ez.
A felmérés szerint az Egyesült Arab Emírségekből érkező utasokat összességében minden repülés közbeni viselkedés – beleértve a személyes ápoltságot és a zajos gyerekeket is – egy kivételével kevésbé zavarta. A felmérés szerint az Egyesült Arab Emírségekből érkezők nagyobb arányban ítélték elfogadhatatlannak a nyilvános szeretetnyilvánításokat, mint az európai, észak-amerikai és ázsiai-csendes-óceáni országokból érkezők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.