Több kínai autógyártó és a BMW mellett a Tesla is jogi lépéseket tesz a Kínából származó elektromos autókra kivetett európai uniós büntetővámok ellen. Az amerikai elektromosautó-gyártó a hétfőn nyilvánosságra hozott bírósági dokumentumok szerint múlt szerdán nyújtotta be panaszát az Európai Bíróság illetékes kamarájához.
A BMW, a kínai BYD, Geely és SAIC gyártók, valamint a CCCME importőrszövetség jogi lépéseket tesz a Kínában gyártott elektromos autókra kivetett uniós pótvámok ellen. Az EU szubvencióellenes vizsgálatokat követően vezette be a kiegészítő vámokat.
A pótvámok a BYD-re kivetett 17 százaléktól a SAIC-ra vonatkozó 35,3 százalékig terjednek, a szokásos 10 százalékos vámokon felül. A BMW Kínából importálja az elektromos Minit, amelyre 20,7 százalékos büntetővám vonatkozik. A Tesla a sanghaji üzemében gyártja a Model 3-at, a járművekre 7,8 százalékos pótvám vonatkozik.
Az amerikai gyártó több nehézséggel is szembesült. Néhány napja döntöttek egy gigavisszahívásról, több mint egymillió Teslát rendeltek vissza a tolatókamera szoftverhibája miatt, 871 ezernél pedig a kormányrásegítéssel akadnak komoly, orvosolandó problémák.
Az utóbbi akár burkolt jelzés is lehet Elon Musk, a Trump-adminisztráció kormányzati hatékonyság javításáért felelős üzletember-politikusa számára. Amióta Elon Musk látványosan Donald Trump szekerét tolja, egyre kevesebb energiája marad a normális üzleti tevékenységre, amit joggal várnának el tőle a befektetők, főképp azok, akik nyáron megszavazták számára az 50 milliárd dolláros, teljesítményhez kötött bónuszt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.