BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Beyoncé közelgő turnéja a rendező városoknak is hatalmas bevételt hozhat

Hamarosan útjára indul Beyoncé nagyszabású turnéja, amely legutóbbi lemeze, a Cowboy Carter köré épül. A 29 állomásos körút a rendező városoknak is óriási bevételt generálhat, ahogy az az énekesnő legutóbbi koncertsorozatánál is tapasztalható volt. Beyoncé Renassaince című 2023-as turnéja 4,5 milliárd dolláros lökést adott az amerikai gazdaságnak, és még a svéd inflációra is hatást gyakorolt.

Beyoncé áprilisban ismét világ körüli turnéra indul, melyen a nemrégiben a legjobb countryalbumnak járó Grammy-díjjal kitüntetett albumát mutatja be a rajongóknak. A 29 állomásból álló koncertkörút során többek között Los Angelesben, Párizsban és Chicagóban is fellép majd, Londonban pedig egyenesen hat este láthatják-hallhatják nagyszabású műsorát az érdeklődők.

Beyoncé
Beyoncé fellépései évről évre óriási tömegeket vonzanak / Fotó: AFP

A bulikra 76 és 4000 dollár közti áron lehet jegyeket kapni, a popdíva fellépéseit azonban nem csak a rajongók várják tűkön ülve, a koncerteknek otthont adó városok szállásadói, vendéglátósai és a turisztikai szektor egyéb szereplői is mosolyogva dörzsölik a tenyerüket, hiszen sok tízezres vendégseregre számíthatnak abban az időszakban, amikor a Cowboy Carter turné a környékre ér.

A Beyoncéhoz hasonló szupersztárok fellépéseinek hatása a többnapos tematikus vásárokhoz, konferenciákhoz, sporteseményekhez és fesztiválokhoz mérhető, a hasonló rendezvények masszív bevételeket hoznak a rendező városoknak

Beyoncé és Taylor Swift még a mai könnyűzenén belül is egy külön szintet képviselnek, rajtuk kívül nem nagyon tudunk más előadót mondani, aki képes lenne egymás után öt este megtölteni egy stadiont, elképesztő tömegekről beszélünk, nagyjából 3-400 ezer emberről kevesebb mint egy héten belül

mondta a The Timesnak Zack O’Malley Greenburg zenei szakújságíró.

Beyoncé legutóbbi turnéja is felpörgette a rendező városok turizmusát, Svédországban még az inflációra is hatással volt

Beyoncé előző, Renaissance nevet viselő turnéja 2023 májusában kezdődött, az énekesnő ennek során 56 koncertet adott, melyek nyomán összesen 579 millió dolláros bevételt könyvelhetett el.

A turné Stockholmban indult egy dupla koncerttel, a két fellépésre mindkét napon 90 ezren váltottak jegyet, a buli körüli őrület a szakértők szerint annyira felhajtotta az árakat, hogy a vártnál jóval kisebb mértékben csökkent csak az infláció. A várost ugyanis elárasztották az énekesnő rajongói, akikben a helyi szállodák, éttermek és egyéb boltok meglátták az aranytojást tojó tyúkokat, és brutális áremelésbe kezdtek. A svéd fővárosban több tízezren foglaltak szállást, de sokan közülük már csak Stockholm környékén találtak kiadó szobákat, szintén jelentősen megemelt áron. 

A turné az Egyesült Államokban is hatalmas sikert hozott, körülbelül a QuestionPro nevű közvélemény-kutató cég adatai szerint 4,5 milliárd dolláros lökést adott az amerikai gazdaságnak, ehhez hasonló növekedést okozott Kínában a 2008-as pekingi olimpia.

A jegytulajdonosok koncertenként átlagosan 1870 dollárt költöttek, ebben persze benne vannak a szállás, étkezés és utazás költségei is, a megkérdezett rajongók többsége ráadásul annyira elégedett volt az élménnyel, hogy legközelebb is hajlandó lenne akár hasonló összeget is kifizetni, hogy újra láthassa a popsztárt. O’Malley Greenburg ennek kapcsán megjegyezte, Beyoncé amúgy is különösen elkötelezett rajongótáborral rendelkezik, erre jön még rá a fomo, a fear of missing out jelenség, melynek lényege, hogy ezeken a koncertekről senki nem akar lemaradni.

Taylor Swift koncertjei az amerikai és a brit gazdaságnak is jót tettek

Hasonló hatást láthattunk a Greenburg által fentebb Beyoncéval egy ligában emlegetett Taylor Swift tavaly véget ért Eras című turnéjának kapcsán, melynek állomásain a CNN cikke szerint az Egyesült Államokban összesen 5 milliárd dollárt költöttek a rajongók, ebbe a jegyek mellett természetesen beletartozik a szállás, az utazás és a vendéglátás ára is.

Swift koncertjei a Daily Mail cikke alapján az Egyesült Királyság gazdaságának is igen komoly lökést adtak, a 15 ottani fellépés 1 milliárd fontnyi bevételt generált, egy rajongó átlagban 848 dollárt költött a belépőre, ajándéktárgyakra, utazásra, szállásra és étkezésre.

Beyoncé popdívaként és üzletasszonyként is meghódította a világot

Beyoncé a jelenkor egyik legnagyobb hatású popénekesnője, az ezredforduló környékén robbant be a köztudatba a Destiny’s Child lánybanda tagjaként, aztán később szólóban még a zenekarral aratott sikereit is sokszorosan felülmúlta. Albumaiból világszerte több mint 200 millió példányt adtak el, koncertturnéi rendszerint óriási tömegeket vonzanak, munkásságát eddig 35 Grammy-díjjal ismerték el, ami rekordnak számít.

A 43 éves énekesnő zenei életben elért sikereit ügyesen pénzre is tudta váltani, a lemezeladások és a koncertezés mellett SirDavis néven saját whiskymárkája, Cécred néven hajápolási termékcsaládja, sőt, divatmárkája is van, utóbbi a House of Dereon nevet viseli. 

Az évek során olyan világmárkákkal működött együtt, mint 

  • a Tiffany, 
  • a L’Oreal, 
  • a Nintendo, 
  • az Adidas, 
  • vagy a Levi’s, 

a legemlékezetesebb talán az a 2002-es gladiátoros tematikájú Pepsi-reklám volt, amelyben Britney Spears, Pink és Enrique Iglesias oldalán láthattuk a popdívát. Beyoncé azóta is számos alkalommal hirdette a népszerű üdítőital-gyártó cég termékeit, csak ennek a szponzorációnak köszönhetően több tízmillió dollárra tett szert.

Több saját parfümöt is kiadott, ezek közül a Heat parfümcsalád különböző illatai 400 millió dollár bevételt hoztak, ekkorát rajta kívül semelyik másik híresség nem kaszált a parfümmárkája révén.

Beyoncé összvagyonát a Forbes 2023. decemberi becslése 800 millió dollárra teszi, ez az összeg mára valószínűleg eléri az 1 milliárd dollárt is.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.