Kína intenzívebben törekszik a közlekedési infrastruktúra fejlesztésének a megújuló energiarendszerekkel való összehangolására, azzal a céllal, hogy 2035-re a tisztán elektromos járművek (EV-k) az új autók értékesítésének „fő áramlatává” váljanak – áll a Közlekedési Minisztérium és kilenc másik tárca által pénteken közösen kiadott körlevélben.
A Xinhua állami hírügynökség szerint az ország 2035-re tervezi az új energiával működő nehéz tehergépkocsik nagy arányú alkalmazását és a közlekedési ágazat zöld üzemanyag-ellátási rendszerének létrehozását is.
A körlevél kiemeli a tiszta energia fejlesztésének és felhasználásának előmozdítását a közlekedési infrastruktúra területén és annak környezetében is, beleértve a vasutakat, utakat és kikötőket.
A közlekedési ágazat zöldátállásának előmozdítása érdekében Kína tovább fogja támogatni az új energiával működő járművek, az alacsony szén-dioxid-kibocsátású hajók, az új energiával működő repülőgépek használatát, valamint a postai és expressz kézbesítési szolgáltatások zöld és alacsony szén-dioxid-kibocsátású fejlesztését.
A körlevél kilátásba helyezi az átalakítás pénzügyi támogatását kifejezetten e célra létesített pénzügyi eszközök, egyebek között speciális helyi önkormányzati kötvények, zöldhitelek, zöldkötvények, valamint a technológiai innovációra és korszerűsítésre szánt refinanszírozási alapok bevonásával.
Vámháborús tépelődés: lehet, hogy Hszinek vannak jobb lapjai, vagy Trump a nyerő?
Az amerikai elnök engedményeit a kereskedelmi háborúban sokan sokféleképpen magyarázzák. Kína és Trump a vámháború során egyaránt felsorakoztatta a nehéztüzérséget. Van olyan nézet, amely szerint Pekingnek jobb lapjai vannak a játszmában, de hiba lenne alábecsülni az amerikai elnök tárgyalási képességeit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.