
Kína megmakacsolta magát: hiába a vámháború, az övék lesz az elektromos autók piaca
Kína intenzívebben törekszik a közlekedési infrastruktúra fejlesztésének a megújuló energiarendszerekkel való összehangolására, azzal a céllal, hogy 2035-re a tisztán elektromos járművek (EV-k) az új autók értékesítésének „fő áramlatává” váljanak – áll a Közlekedési Minisztérium és kilenc másik tárca által pénteken közösen kiadott körlevélben.

A Xinhua állami hírügynökség szerint az ország 2035-re tervezi az új energiával működő nehéz tehergépkocsik nagy arányú alkalmazását és a közlekedési ágazat zöld üzemanyag-ellátási rendszerének létrehozását is.
Kína futólépésben zöldítené a gazdaságát
A körlevél kiemeli a tiszta energia fejlesztésének és felhasználásának előmozdítását a közlekedési infrastruktúra területén és annak környezetében is, beleértve a vasutakat, utakat és kikötőket.
A közlekedési ágazat zöldátállásának előmozdítása érdekében Kína tovább fogja támogatni az új energiával működő járművek, az alacsony szén-dioxid-kibocsátású hajók, az új energiával működő repülőgépek használatát, valamint a postai és expressz kézbesítési szolgáltatások zöld és alacsony szén-dioxid-kibocsátású fejlesztését.
A körlevél kilátásba helyezi az átalakítás pénzügyi támogatását kifejezetten e célra létesített pénzügyi eszközök, egyebek között speciális helyi önkormányzati kötvények, zöldhitelek, zöldkötvények, valamint a technológiai innovációra és korszerűsítésre szánt refinanszírozási alapok bevonásával.
Vámháborús tépelődés: lehet, hogy Hszinek vannak jobb lapjai, vagy Trump a nyerő?
Az amerikai elnök engedményeit a kereskedelmi háborúban sokan sokféleképpen magyarázzák. Kína és Trump a vámháború során egyaránt felsorakoztatta a nehéztüzérséget. Van olyan nézet, amely szerint Pekingnek jobb lapjai vannak a játszmában, de hiba lenne alábecsülni az amerikai elnök tárgyalási képességeit.






