A Disney élő szereplős Lilo & Stitch-feldolgozása minden várakozást felülmúlt az idei amerikai hősök emléknapja hosszú hétvégéjén, és nemcsak a kasszákat robbantotta fel, hanem a stúdió hírnevét is kicsit visszabillentette a Hófehérk-fiaskó után.
A Lilo & Stitch 183 millió dolláros bevételt ért el az Egyesült Államokban a négynapos ünnepi hétvégén, ezzel megdöntötte a Top Gun: Maverick 2022-es 160 milliós rekordját.
Világszerte a Lilo & Stitch 341,7 millió dollárt hozott, amivel az év egyik legnagyobb nyitányát hozta össze.
A film ezzel több mint háromszor visszatermelte a 100 millió dolláros gyártási költségét, így erős pénzügyi sikerként könyvelheti el a Disney. Ezzel szemben Tom Cruise utolsó lehetetlen kalandja, a Mission: Impossible – A végső leszámolás 77 millió dollárt hozott az Egyesült Államokban és 204 milliót világszerte. Bár ez a franchise legjobb nyitánya, mégis alulmaradt a családi filmmel szemben.
A Lilo & Stitch sikerét a Disney nagyító alatt figyeli, hiszen márciusban a Hófehérke élő szereplős változata mindössze 205,2 millió dollárig jutott világszinten (ebből 87,2 millió az Egyesült Államokban) –, egy 200 millió feletti produkciós költség mellett ez látványos bukásnak számított. A Lilo & Stitch most egyetlen hétvége alatt majdnem lenullázta ezt a szégyenfoltot, és új lendületet adott a Disney remake-stratégiájának.
Több tényező is hozzájárulhatott a Hófehérke vártnál gyengébb teljesítményéhez. A film körüli promóciós tevékenységek visszafogottak voltak, ami csökkenthette a közönség érdeklődését. Ez főleg azért alakult így, mert a főszereplő Rachel Zeglert etnikai származása és Donald Trumppal kapcsolatos nyilatkozatai miatt támadták, míg Gal Gadot és Zegler ellentétes álláspontja az izraeli konfliktusban szintén feszültséget keltett. Ezek után pláne meglepő, hogy
az elemzők 600-650 millió dolláros végső globális bevételt sem tartanak kizártnak a Lilo & Stitch esetében,
ami a középkategóriás élő szereplős Disney-filmek között kimagasló lenne. A Mission: Impossible – A végső leszámolás ugyan később profitálhat az erős nemzetközi piacoktól (Kína-premier júniusban), de a nyitó hétvége presztízsharcát egyértelműen Stitch nyerte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.