A Google 150 millió dollárt ad a Warby Parker szemüveggyártó cégnek, hogy közösen fejlesszenek egy mesterséges intelligenciára épülő, Android XR okosszemüveget – közölték a vállalatok kedden a Google I/O 2025 fejlesztői konferencián, San Franciscóban.
A Google eddig már 75 millió dollárt vállalt a Warby Parker termékfejlesztési és forgalmazási költségeire, és ugyanennyit fektet be a szemüveggyártóba, ha az bizonyos mérföldköveket elér.
A konferencia alkalmával a technológiai óriás több céggel is partnerséget jelentett be a Gemini mesterséges intelligenciával és kiterjesztett valósággal rendelkező okosszemüvegek fejlesztésére, köztük a Samsunggal és a Gentle Monsterrel.
A TechCrunch úgy látja, hogy a Google a Meta okosszemüveg-stratégiájából merít. A Meta ugyanis sikerrel járt, amikor az EssilorLuxotticával partnerségben kifejlesztette a Ray-Ban készülékeit.
A Meta sikerének oka részben az, hogy az okosszemüvegeket vonzó és ismerős dizájnnal tervezték, valamint hogy Ray-Ban-üzletekben árulják őket. Valószínűnek tűnik, hogy a Google hasonló kapcsolatot alakít ki a Warby Parkerrel, kihasználva a szemüveggyártó cég népszerűségét és kiskereskedelmi üzleteinek előnyeit.
A Warby Parker és a Google közleményében arról is tájékoztatott, hogy idővel több terméket is piacra dobnának.
Erődemonstrációt tart a Google: hatalmas MI-fejlesztésekkel nyomnák le a versenytársakat – a keresőpiacon azonban veszélybe került a tech óriás fölénye
A cég megpróbálja megőrizni piaci vezető szerepét a generatív MI térnyerésének árnyékában. A vállalat új mesterségesintelligencia-fejlesztésekkel indítja az éves I/O konferenciáját, miközben egyre nagyobb nyomás nehezedik a keresőóriás üzleti modelljére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.