
A Dacia főnöke lehet a Renault új vezérigazgatója
Denis Le Vot, a Renault érdekeltségébe tartozó Dacia vezetője esélyes az anyacég vezérigazgatói posztjára, miután a korábbi főnök, Luca de Meo sokkoló bejelentést tett hétfőn: a luxusipari Keringhez távozik.

A Renault szeretné elkerülni azt a fajta hosszadalmas vezérigazgató-keresést, mint ami a rivális Stellantisnál zajlott, az iparág az elektromos járművekre való átállás és a kínai versenytársak európai térnyerése okozta kihívásokkal néz szembe, nincs idő a hosszas keresgélésre. Az új vezérigazgató kiválasztásának folyamata azonban még korai szakaszban van, az igazgatótanács belső és külső jelölteket egyaránt mérlegel De Meo utódjaként.
A szóba került nevek között szerepel
- Maxime Picat, a Stellantis operatív igazgatója, aki korábban Carlos Tavares utódjaként is esélyes volt vezérigazgatói pozícióra.
- Szintén potenciális jelölt Philippe Krief, akit De Meo a Ferraritól csábított el a Renault műszaki igazgatói posztjára.
- Elemzők azt is javasolják, hogy az igazgatótanács fontolja meg Thierry Piéton korábbi pénzügyi igazgató visszacsábítását, aki márciusban igazolt el a Medtronic orvostechnikai céghez.
A Financial Times értesülései szerint Luca de Meo múlt csütörtökön egy igazgatósági bizottság előtt bemutatta következő stratégiai tervét, nem sokkal azelőtt, hogy benyújtotta lemondását Jean-Dominique Senard igazgatótanácsi elnöknek. A vállalat közölte, hogy De Meo július közepén távozik.
A Dacia lett a Renault csoport legsikeresebb márkája
Le Vot a vállalaton belül nagy megbecsülésnek örvend, és komoly esélyei vannak a pozíció átvételére. Amellett, hogy a Daciát a francia csoport egyik legsikeresebb márkájává tette, Le Vot – aki egyben az egész csoport ellátási láncért felelős vezetője – De Meo bizalmát is élvezte, és az elmúlt években a Renault legnehezebb ügyeiben is sikerrel járt el.
- 2019–2020-ban vezető szerepet töltött be a japán partnerrel, a Nissannal való szövetségben,
- és ő irányította a Renault Oroszországból való kivonulását,
- valamint a csaknem 69 százalékos részesedés eladását az orosz Avtovaz autógyárban.
A Renault következő vezérigazgatójának a francia államot is meg kell majd győznie, amely jelenleg az autógyártó legnagyobb részvényese, miután a Nissan csökkentette részesedését partnerében, és az állam tulajdoni hányada 15 százalékra nőtt. Párizs korábban is hajlamos volt elhúzni az olyan vállalatok vezetői kinevezéseit, amelyekben tulajdonnal rendelkezik —
jelenleg is zajlanak utódlási folyamatok például a francia vasúttársaságnál (SNCF) és a postánál (La Poste).
De Meo távozásának bejelentése sokkolta az alkalmazottakat és a befektetőket is: a Renault részvényei hétfőn 8 százalékot estek. De Meót az autóipar egyik legelismertebb vezérigazgatójaként tartják számon, aki a veszteséges Renault-t rekordnyereséget termelő vállalattá alakította, erős új termékkínálattal.




