
Totális fordulat az elektromos autók piacán: elkapkodták a Renault e-modelljeit is
A Renault csoport árbevétele az első negyedévben éves bázison 0,3 százalékkal, 11,67 milliárd euróra csökkent, változatlan árfolyamon számolva pedig 0,6 százalékos volt a visszaesés – közölte a francia autógyártó csütörtökön. Az autóipari bevételek nagyobb mértékben, 3 százalékkal 10,13 milliárd euróra estek.

Igazi meglepetést okozott a Renault csoport
Az év első három hónapjában ugyanakkor a konszern 564 980 új autója talált gazdára világszerte, azaz 2,9 százalékkal több, mint a bázisidőszakban.
Az igazi szenzációt ugyanakkor a francia gyártó elektromosautó-szegmense szolgáltatta, hiszen a negyedév során 87,9 százalékkal ugrottak meg az értékesítései.
Luca de Meo vezérigazgató nem véletlenül törekszik különböző partnerségek révén a fejlesztési költségek megkurtítására, miközben
egy egyre népesebb kínai mérnökcsapat segítségével lerövidítették a fejlesztési időt is.
Korábban a Volkswagen konszern is arról számolt be, hogy az idei első negyedévben Európában megduplázta e-autó-értékesítéseit. Úgy tűnik tehát, megváltozott a széljárás a vén kontinensen, véget értek az elektromos mobilitás sovány esztendei, ami a hazánkban gyártott akkumulátorok iránti keresletet is élénkítheti.
Az első negyedévben a Renault csoport a kihívásokkal teli környezet ellenére elért globális 2,9 százalékos volumenbővülésével egyértelműen felülmúlta a piacot, amit a közelmúltban bevezetett új modelljeink sikere hajtott, hiszen bevételeink 28,3 százaléka ezek értékesítéséből folyt be. A következő negyedévekben a trend folytatódik, lévén új modelljeink fokozatosan futnak fel. Olyannyira, hogy az év végére a Renault csoport az európai piac legfrissebb kínálatával rendelkezik majd, miközben nemzetközi szinten is egyre bővíti palettáját
– emelte ki Duncan Minto pénzügyi igazgató.
Idén amúgy a csoport hét új modell bevezetését tervezi, köztük az elektromos Renault 4-et és Dacia Bigstert.
Megerősítették a konszern várakozásait
Ezek után nem meglepő, hogy a Renault megerősítette idei pénzügyi várakozásait, amiben persze az is közrejátszik, hogy kevésbé érintik az amerikai vámtarifák,
- mint a Volkswagent
- vagy az amerikai piacon főként a Jeeppel érvényesülő Stellantist,
mivel nem értékesít az Egyesült Államokban. Az Alpine sportkocsi- és versenyautó-márkát ugyan 2027-ben bevezették volna az amerikai piacra, ám ezt is elhalasztják most.
A vállalat elsősorban Európára összpontosít, ahol amúgy a személyautó-piac március végéig enyhe lejtmenetben volt. Emellett szintén preferált célpiacának tekinti Indiát, ahol már 15 éve van jelen a gyártásban is.
A Renault továbbra is legalább 7 százalékos működési árrést és legalább 2 milliárd euró szabad cash flow-t vár az idén.
Az előrejelzéshez még az Európai Unió szigorú CO2-kibocsátási szabályait vették figyelembe.
Bár Brüsszel már bejelentette, hogy a szabályok enyhítését tervezi, a vállalat még nem frissítette kilátásait, mivel a javaslatot hivatalosan még nem fogadták el
– mondta az elemzőknek Duncan Minto.
A hírre csütörtök délelőtt a Renault részvényei 2,9 százalékkal, 46 euró fölé drágultak Párizsban, év eleje óta viszont 1,7 százalékkal gyengültek.
A francia cég átrajzolta szövetségét a hosszú távú japán partnerével, a Nissan Motorral kis, lehetővé téve, hogy folytassák a két vállalat közötti kereszttulajdonlások visszametszését.



