A Renault csoport árbevétele az első negyedévben éves bázison 0,3 százalékkal, 11,67 milliárd euróra csökkent, változatlan árfolyamon számolva pedig 0,6 százalékos volt a visszaesés – közölte a francia autógyártó csütörtökön. Az autóipari bevételek nagyobb mértékben, 3 százalékkal 10,13 milliárd euróra estek.
Az év első három hónapjában ugyanakkor a konszern 564 980 új autója talált gazdára világszerte, azaz 2,9 százalékkal több, mint a bázisidőszakban.
Az igazi szenzációt ugyanakkor a francia gyártó elektromosautó-szegmense szolgáltatta, hiszen a negyedév során 87,9 százalékkal ugrottak meg az értékesítései.
Luca de Meo vezérigazgató nem véletlenül törekszik különböző partnerségek révén a fejlesztési költségek megkurtítására, miközben
egy egyre népesebb kínai mérnökcsapat segítségével lerövidítették a fejlesztési időt is.
Korábban a Volkswagen konszern is arról számolt be, hogy az idei első negyedévben Európában megduplázta e-autó-értékesítéseit. Úgy tűnik tehát, megváltozott a széljárás a vén kontinensen, véget értek az elektromos mobilitás sovány esztendei, ami a hazánkban gyártott akkumulátorok iránti keresletet is élénkítheti.
Az első negyedévben a Renault csoport a kihívásokkal teli környezet ellenére elért globális 2,9 százalékos volumenbővülésével egyértelműen felülmúlta a piacot, amit a közelmúltban bevezetett új modelljeink sikere hajtott, hiszen bevételeink 28,3 százaléka ezek értékesítéséből folyt be. A következő negyedévekben a trend folytatódik, lévén új modelljeink fokozatosan futnak fel. Olyannyira, hogy az év végére a Renault csoport az európai piac legfrissebb kínálatával rendelkezik majd, miközben nemzetközi szinten is egyre bővíti palettáját
– emelte ki Duncan Minto pénzügyi igazgató.
Idén amúgy a csoport hét új modell bevezetését tervezi, köztük az elektromos Renault 4-et és Dacia Bigstert.
Ezek után nem meglepő, hogy a Renault megerősítette idei pénzügyi várakozásait, amiben persze az is közrejátszik, hogy kevésbé érintik az amerikai vámtarifák,
mivel nem értékesít az Egyesült Államokban. Az Alpine sportkocsi- és versenyautó-márkát ugyan 2027-ben bevezették volna az amerikai piacra, ám ezt is elhalasztják most.
A vállalat elsősorban Európára összpontosít, ahol amúgy a személyautó-piac március végéig enyhe lejtmenetben volt. Emellett szintén preferált célpiacának tekinti Indiát, ahol már 15 éve van jelen a gyártásban is.
A Renault továbbra is legalább 7 százalékos működési árrést és legalább 2 milliárd euró szabad cash flow-t vár az idén.
Az előrejelzéshez még az Európai Unió szigorú CO2-kibocsátási szabályait vették figyelembe.
Bár Brüsszel már bejelentette, hogy a szabályok enyhítését tervezi, a vállalat még nem frissítette kilátásait, mivel a javaslatot hivatalosan még nem fogadták el
– mondta az elemzőknek Duncan Minto.
A hírre csütörtök délelőtt a Renault részvényei 2,9 százalékkal, 46 euró fölé drágultak Párizsban, év eleje óta viszont 1,7 százalékkal gyengültek.
A francia cég átrajzolta szövetségét a hosszú távú japán partnerével, a Nissan Motorral kis, lehetővé téve, hogy folytassák a két vállalat közötti kereszttulajdonlások visszametszését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.