BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Totális fordulat az elektromos autók piacán: elkapkodták a Renault e-modelljeit is

Vitték a francia autógyártó elektromos autóit, mint a cukrot. A Renault valóságos offenzívát indított friss modelljeivel és még nincs vége a piaci újítások sorának. Egy növekvő kínai mérnökcsapatot is bevetettek.

A Renault csoport árbevétele az első negyedévben éves bázison 0,3 százalékkal, 11,67 milliárd euróra csökkent, változatlan árfolyamon számolva pedig 0,6 százalékos volt a visszaesés – közölte a francia autógyártó csütörtökön. Az autóipari bevételek nagyobb mértékben, 3 százalékkal 10,13 milliárd euróra estek.

Renault
Nagyot villantottak a Renault elektromos autói / Fotó: Andrey Rudakov

Igazi meglepetést okozott a Renault csoport

Az év első három hónapjában ugyanakkor a konszern 564 980 új autója talált gazdára világszerte, azaz 2,9 százalékkal több, mint a bázisidőszakban.

Luca de Meo vezérigazgató nem véletlenül törekszik különböző partnerségek révén a fejlesztési költségek megkurtítására, miközben 

egy egyre népesebb kínai mérnökcsapat segítségével lerövidítették a fejlesztési időt is. 

Korábban a Volkswagen konszern is arról számolt be, hogy az idei első negyedévben Európában megduplázta e-autó-értékesítéseit. Úgy tűnik tehát, megváltozott a széljárás a vén kontinensen, véget értek az elektromos mobilitás sovány esztendei, ami a hazánkban gyártott akkumulátorok iránti keresletet is élénkítheti.

Az első negyedévben a Renault csoport a kihívásokkal teli környezet ellenére elért globális 2,9 százalékos volumenbővülésével egyértelműen felülmúlta a piacot, amit a közelmúltban bevezetett új modelljeink sikere hajtott, hiszen bevételeink 28,3 százaléka ezek értékesítéséből folyt be. A következő negyedévekben a trend folytatódik, lévén új modelljeink fokozatosan futnak fel. Olyannyira, hogy az év végére a Renault csoport az európai piac legfrissebb kínálatával rendelkezik majd, miközben nemzetközi szinten is egyre bővíti palettáját

– emelte ki Duncan Minto pénzügyi igazgató.

Idén amúgy a csoport hét új modell bevezetését tervezi, köztük az elektromos Renault 4-et és Dacia Bigstert.

Megerősítették a konszern várakozásait

Ezek után nem meglepő, hogy a Renault megerősítette idei pénzügyi várakozásait, amiben persze az is közrejátszik, hogy kevésbé érintik az amerikai vámtarifák, 

  • mint a Volkswagent
  • vagy az amerikai piacon főként a Jeeppel érvényesülő Stellantist, 

mivel nem értékesít az Egyesült Államokban. Az Alpine sportkocsi- és versenyautó-márkát ugyan 2027-ben bevezették volna az amerikai piacra, ám ezt is elhalasztják most.

A vállalat elsősorban Európára összpontosít, ahol amúgy a személyautó-piac március végéig enyhe lejtmenetben volt. Emellett szintén preferált célpiacának tekinti Indiát, ahol már 15 éve van jelen a gyártásban is.

A Renault továbbra is legalább 7 százalékos működési árrést és legalább 2 milliárd euró szabad cash flow-t vár az idén.

 Az előrejelzéshez még az Európai Unió szigorú CO2-kibocsátási szabályait vették figyelembe. 

Bár Brüsszel már bejelentette, hogy a szabályok enyhítését tervezi, a vállalat még nem frissítette kilátásait, mivel a javaslatot hivatalosan még nem fogadták el

– mondta az elemzőknek Duncan Minto.

A hírre csütörtök délelőtt a Renault részvényei 2,9 százalékkal, 46 euró fölé drágultak Párizsban, év eleje óta viszont 1,7 százalékkal gyengültek.

A francia cég átrajzolta szövetségét a hosszú távú japán partnerével, a Nissan Motorral kis, lehetővé téve, hogy folytassák a két vállalat közötti kereszttulajdonlások visszametszését.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.