BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A csillagkutyáknál már csak a sárkányok népszerűbbek: az Így neveld a sárkányodat leuralta a mozikat

A Disney élő szereplős feldolgozásai továbbra is megosztják a közönséget, de az idei év két sikertörténetet is hozott. A Lilo & Stitch váratlan kasszasikere után most az Így neveld a sárkányodat újragondolása hódította meg a nézőket: a film közel 84 millió dollárral nyitott az amerikai mozikban, világszinten pedig már 197,8 milliónál jár. Bár a kritikusok nem tartják különösebben indokoltnak az adaptációt, a közönség továbbra is vevő a nosztalgiára.

A Disney élő szereplős újragondolásai már évek óta kapnak hideget és meleget, ami viszont idén történt, az még a céget is meglephette: a Hófehérke hatalmas botránya és bukása után a Lilo & Stitch viszont kozmikus erővel robbant be, nemcsak az amerikai, de a nemzetközi mozikba is, és négy hétig uralta az amerikai mozikat. Egészen idáig, ugyanis úgy tűnik, hogy az aranyos, de kaotikus földönkívülieknél már csak a sárkányokat szeretik jobban a mozinézők – az Így neveld a sárkányodat ugyanis tarolt a nyitó hétvégéjén.

A csillagkutyáknál már csak a sárkányok népszerűbbek: az Így neveld a sárkányodat leuralta a mozikat
A csillagkutyáknál már csak a sárkányok népszerűbbek: az Így neveld a sárkányodat leuralta a mozikat / Fotó: Collection ChristopheL via AFP

Az Így neveld a sárkányodat szintén azok közé az élő szereplős adaptációk közé tartozik, amelyekről az általános vélekedés úgy tartotta, hogy teljesen felesleges elkészíteni őket – ezt a kritikák meg is erősítették. A szakma és a nézők is úgy vélték, hogy a Dreamworks sárkányos családi filmje nem lett lélektelen, mint sok más élő szereplős adaptáció, de semmit nem ad hozzá az eredeti animációs filmhez. A pénz viszont beszél, elég hangosan, ugyanis a Box Office Mojo adatai szerint

az Így neveld a sárkányodat 83,7 millió dollárral (29 milliárd forint) nyitott az amerikai mozikban, nemzetközi szinten pedig 197,8 millió dollárt (65,5 milliárd forint) termelt.

Az azért nem meglepő, hogy egy négy hete futó családi filmet egy friss, egyébként népszerű, szintén családi animációs film feldolgozása vált le, de elnézve a Lilo & Stitch nyerőszériáját, erre nem mindegyik film lett volna képes. A Lilo & Stitch jelenleg 858,3 millió dolláros globális bevétellel büszkélkedhet, a nyitó hétvégéje pedig kimondottan erősnek számított a maga 340 millió dollárjával.

A Lilo & Stitch sikerét a Disney nagyító alatt figyeli, hiszen márciusban a Hófehérke élő szereplős változata mindössze 205,2 millió dollárig jutott világszinten (ebből 87,2 millió az Egyesült Államokban) –, egy 200 millió feletti produkciós költség mellett ez látványos bukásnak számított. A Lilo & Stitch most egyetlen hétvége alatt majdnem lenullázta ezt a szégyenfoltot, és új lendületet adott a Disney remake-stratégiájának.

Több tényező is hozzájárulhatott a Hófehérke vártnál gyengébb teljesítményéhez. A film körüli promóciós tevékenységek visszafogottak voltak, ami csökkenthette a közönség érdeklődését. Ez főleg azért alakult így, mert a főszereplő Rachel Zeglert etnikai származása és Donald Trumppal kapcsolatos nyilatkozatai miatt támadták, míg Gal Gadot és Zegler ellentétes álláspontja az izraeli konfliktusban szintén feszültséget keltett.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.