Már korábban felmerült, hogy a kelet-szlovákiai Kassa melletti Valaliky (Kassamindszent) ipari parkban épülő Volvo autógyár megvalósítása csúszást szenved, most ez bizonyossá vált: 2026 helyett csak 2027 első felében indul be a szlovák Volvo.
A hivatalos indoklás szerint így optimalizálja a látszólag svéd, azonban valójában a kínai Geely Holding birtokában levő társaság a termékbevezetési ütemtervét. A Trend című szlovák gazdasági hetilap úgy tudja, hogy az eredetileg évi 500 ezres darabszámmal számoló telephely kapacitása is csökken, mivel az elektromos autók piacán kedvezőtlen tendenciák mutatkoznak, és Donald Trump vámháborúja is visszafogottságra kényszerít.
A Trend úgy tudja, az első modell, amely lekerül majd a futószalagokról, nem valamelyik ismertebb Volvo-villanyautó lesz, hanem az ugyancsak a Geely Holding portfóliójába tartozó Polestar 7 városi terepjáró (SUV). Tény viszont, hogy az új generációs Volvók számára kifejlesztett motor hajtja majd.
Szlovákia gazdasága számára létfontosságú az autóipar, a négy autógyár (Volkswagen, KIA, Stellantis, Jaguar Land Rover) és beszállítói köre állítja elő
a GDP közel 10 százalékát, az ágazat 128 ezer főt foglalkoztat, a gépkocsi egyben az ország legfontosabb exportterméke is.
A Szlovák Autóipari Szövetség (ZAP) idei prognózisa 2025-ben együttesen 1,15 millió gépkocsi legyártásával számol, ami 2027-ben a Volvo Cars kassai telephelye beindításának köszönhetően várhatóan felfut 1,27 millió darabra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.