Tavaly januárban az Alaska Airlines egyik gépének az Egyesült Államok fölött haladva, Portlandben kellett kényszerleszállást végrehajtania, miután a kabin egyik, korábban vészkijáratként használt oldalpanelja 5000 méteres magasságon kirobbant a helyéről – idézi fel az Origo a súlyos légi közlekedési incidenst, melyről lapunk is beszámolt. Az Origo most arról írt, hogy a katasztrófának csak könnyebb sérültjei voltak, halálos áldozatai nem, de négy stewardess perli a Boeing repülőgép-gyártót a katasztrófa miatt, kártérítést követelve.
A lap arról ír, hogy négy, a baleset idején a járaton szolgálatot teljesítő légutas-kísérő indított peres eljárást a gyártó ellen. A beadványokat külön-külön nyújtották be, de azokban egyaránt a személyüket érintő pénzügyi károkért, az elszenvedett fizikai és mentális sérülésekért, az átélt érzelmi gyötrelmekért, valamint egyéb anyagi költségeikért követelnek kártérítést.
„Mind a négy légiutas-kísérő bátran viselkedett, betartva a kiképzésükön tanultakat, az utasok biztonságát helyezve előtérbe, miközben saját életüket féltve cselekedtek” – idézik a Reuters cikke alapján Tracy Brammeier-t, a felpereseket képviselő ügyvédet.
A lap felidézi, hogy az amerikai szövetségi Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség (NTSB) a múlt hónapban komoly kritikával illette a Boeinget, amiért nem biztosított megfelelő képzést azok számára, akik a műszaki megoldások tekintetében módosított repülőgépek fedélzetén dolgoznak. Súlyos kritikát fogalmazott meg a Szövetségi Légügyi Hivatallal (FAA) szemben is, azt állítva, hogy az nem megfelelően felügyelte a Boeing gyártásának megújítására tett lépéseit, a vállalások teljesülését.
A légiutas-kísérők által kért kártérítési összegről nem hoztak nyilvánosságra információkat.
További részletek az Origo cikkében olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.