A Fabergé történelmi luxusmárka, amely extravagáns ékszeres tojásairól ismert, 50 millió dollárért kelt el. A tulajdonosváltás több mint egy évtizeddel azután történt, hogy a brit Gemfields csoport megvásárolta a márkát. Most a Fabergé márkanév a Mosunov SMG Capital nevű, amerikai székhelyű befektetési társaság tulajdonába került – közölte a The Financial Times.
A színes kövek bányászatával foglalkozó Gemfields 45 millió dollárral gazdagodik, majd amikor az üzlet a hónap végén lezárul, a fennmaradó 5 millió dollárt negyedéves jogdíjfizetések formájában kapja meg. Peter Carl Fabergé ékszerész a nevét viselő első tojásokat drágakövekből és nemesfémekből készítette szentpétervári műhelyében III. Sándor orosz cár és II. Miklós cár számára, húsvéti ajándékként.
Az 1885 és 1916 között a császári család számára készített mintegy 50 tojásból több mint 40 maradt fenn. 2004-ben Viktor Vekselberg, egy olaj- és gázmágnás, több mint 90 millió dollárt fizetett kilenc császári tojásért – ez volt akkor a világ második legnagyobb Fabergé-tojás-gyűjteménye. Korábban a New York-i Forbes médiamágnás család tulajdonában voltak.
A Fabergé továbbra is luxusékszereket, órákat és ikonikus Fabergé-tojásokat árul. Egy limitált kiadású, eper alakú, zománcozott Guilloché dísztárgy ára majdnem 26 millió forint. Moszunov, a The Garage Syndicate kockázatitőke-társaság partnere elmondta, hogy megtiszteltetés számára a kiemelkedő és világszerte elismert márka gondviselőjének lenni. Hozzátette, hogy a vállalat továbbra is az ékszerekre, kiegészítőkre és órákra fog összpontosítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.