A Mercedes-Benz vezérigazgatója élesen bírálta az Európai Unió 2035-től életbe lépő, szén-dioxid-kibocsátó járművekre vonatkozó tiltását. Ola Kaellenius szerint a jelenlegi tervek a piac összeomlásához vezethetnek, ha nem történik irányváltás, és inkább ösztönzőkkel kellene támogatni az elektromos átállást.
Az Európai Unió 2035-től betiltaná az új benzines és dízelautók értékesítését, amit a zöld átállás egyik kulcslépésének tartanak a támogatók. A döntés azonban az év második felében felülvizsgálatra kerül, és egyre több iparági szereplő figyelmeztet a lehetséges gazdasági következményekre:
Ola Kaellenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója és az európai autógyártók szövetségének (ACEA) elnöke a Handelsblattnak adott interjúban úgy fogalmazott: „Szükségünk van egy valóságtesztre. Különben teljes sebességgel rohanunk a falnak.” Szerinte a tiltás a piac összeomlását kockáztatja, mivel a vásárlók a határidő előtt tömegesen vennének benzines vagy dízel modelleket.
Kaellenius hangsúlyozta, hogy a dekarbonizáció fontos cél, de azt technológiasemleges módon kell végrehajtani. Ehelyett az elektromos autók elterjedését adókedvezményekkel és olcsóbb töltési áramárakkal kellene ösztönözni, hogy a váltás ne veszélyeztesse az európai gazdaságot.
Mercedes-Benz: a vezetők elhallgatják a lejtmenet igazi okát
Hivatkoznak a vámháborúra, Kínára, a nehéz körülményekre. A probléma azonban mélyebben fekszik. A Mercedes vesszőfutásának igazi okait a minap a német gazdasági sajtó nagy öregje részletezte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.