Kilenc per indult a Twitter ellen az elmúlt időszakban, 14 millió dollárnyi tartozást akarnak behajtani cégén a felperesek. 

Elon Musk Twitter account displayed on a phone screen and Twitter logo displayed on a screen in the background are seen in this illustration photo taken in Krakow, Poland on November 22, 2022.
Jelentős hátraléka van a Twitternek Muskkal a kormánynál.
Fotó:  Getty Images

A milliárdos a Twitter átvétele óta igyekszik látványosan és drasztikusan csökkenteni a céges költéseket, többek között megszüntette az éves szinten 13 millió dollárba kerülő ingyenes munkavállalói étkezést is.

A tartozások között szerepel egy hétezer dolláros ajándékcsomag, amit Musk kapott a Twittertől a vállalat átvétele előtt.

A csomagban több mint 250 dollárnyi zokni, egy Japán whisky és egy XL-es méretű bomberdzseki is szerepel. Az ezt összeállító cég, a Canary LLC felé több mint négyszázezer dollárnyi kintlévősége van a vállalatnak, ezek teljes egésze Twitter logós marketing termékekere ment el. 

Ezenfelül Muskék tartoznak céges központjuk bérleti díjáva l is: a San Franciscoban található irodáért a tulajdonos kéthavi lakbért követel a Twittertől – 6,8 millió dollár a tartozás. Emellett aprópénznek tűnik a többek közt adatközpontjaiknak is helyet irodák tulajdonosai felé fennálló 239 milliós kintlévőség.

Ahogy a közel kétszázezer dolláros magánrepülőgépes út is, amit a cég felvásárlásának finisében tett meg a Twitter akkori marketingvezetője.

A Twitter ezzel kapcsolatban már korábban jelezte, hogy nem is tervezik kifizetni az utat, mivel szerintük Leslie Bernard, aki a közvetlen kapocsként dolgozott Musk és a Twitter csapata közt, nem is használhatta volna a charterjáratot, mivel nem tagja a cég vezetésének. A magángépes cég pénteken egyébként visszavonta keresetét, így a Twitter tartozásai legalább ennyivel csökkentek.

A drasztikus kiadáscsökkentés, amit Musk a cég talpon maradása érdekében végez, egy szakember szerint úgy is lehet értelmezni, mintha kvázi egy csődöt szimulálna. Minden olyan kiadást, ami nem létszükséglet a vállalat számára, igyekszik visszafogni, mivel számítások szerint korábban a Twitter napi négymillió dollárt vesztett – a Tesla-vezér szerint ugyanakkor most azonban már jó úton járnak a pénzügyek kiegyenesítése felé.

A Musk-féle átvétel óta a Twitter reklámbevételei jelentősen csökkentek, visszaszerzésükre a vállalat különböző, forradalmi terveket is kidolgozott. A hirdetési pénzeken túl Elon Muskék az előfizetői tábort is növelni szeretnék, és ehhez kifejezetten drasztikus lépésektől sem riadnak vissza: lehetetlenné teszik a szöveges üzeneteken keresztüli kétfaktoros azonosítási mód használatát az ingyenes felhasználók számára, jelentősen csökkentve azok fiókjainak biztonságát.