Részvényenként 1,3 eurós osztalékjavaslattal állt elő a világ egyik legnagyobb haszonjárműgyártója, a Daimler Truck.

Hydrogen truck trial run
Fotó: AFP

A közel százezer alkalmazottat foglalkoztató vállalat a tavalyi év során 28 százalékkal megnövekedett, 50,9 milliárd eurós bevételt könyvelhetett el, ezzel az eredménnyel azonban elégedetlenek az autógyártónál:

az idei bevételt 55–57 milliárd euró közé várják erősödni.

Az elemzői várakozások szerint a prognózis mögött további költségcsökkentési és áremelési lépések állhatnak. Jochen Goetz, a vállalat pénzügyi igazgatója elmondta: a továbbiakban is önsegélyező lépésekhez fognak folyamodni, hogy javítsák a Daimler Truck pénzügyi eredményeit.

A negyedik negyedéves bevételek 15 milliárd euró környékén alakultak a vállalatnál, amin 876 milliós EBIT-et (kamat és nyereségadó-ráfordítások levonása előtti eredmény) tudott elérni a vállalat, míg éves szinten az EBIT 55 százalékkal nőtt, és 3,96 milliárd euróra ugrott.

A Daimler Truck árfolyama 2022-től
Az orosz–ukrán háború is rányomta a bélyegét a Daimler Truck teljesítményére

A Daimler Truck kurzusa alaposan megsínylette a tavalyi év geopolitikai és gazdasági nehézségeit, 40 százalékos gödörbe is kerülve az első fele során. A részvényárfolyam azóta stabilizálódott, jelenleg már a 30 eurós lélektani határ felett mozog.

A Mercedes-Benzből tavaly év végén kivált vállalat éves szinten 14 százalékkal megugró értékesítési adatokról számolt be, 520 300 eladott jármű került a Daimler neve mellé 2022-ben. 

Az autógyártó tavaly októberben emelte meg saját teljesítményével kapcsolatos előrejelzését, amit a vártnál erősebben alakuló harmadik negyedév és az orosz–ukrán háború okozta ellátási láncbeli gondok enyhülése segített elő.

Az eladási számok növekedése viszont nem hozta magával az elemzők által várt negyedik negyedéves célok teljesülését, az és a megnövekedett költségek ugyanis nagy nyomás alá helyezték az autógyártó pénzügyeit.