A Mercedes elfogadja a Tesla NACS nevű töltési szabványát, így a német cég elektromos járműveit vezető sofőrök hozzáférhetnek 12 ezer Tesla Superchargers adapterrel ellátott töltőállomáshoz az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban. A vállalat 2025-től kezdve a Tesla-féle töltőportot is szabványossá teszi járművein a három országban – derül ki a vállalat közleményéből. A megállapodással a Mercedes az első német és a második európai autógyártó, amely átveszi a technológiát.

Lafayette,-,Circa,September,2017:,Tesla,Supercharger,Station.,The,Supercharger
Fotó: Shutterstock

A döntés újabb győzelem cégének. Két hete a BTC Power bejelentette, hogy jövőre a Tesla szabványát is hozzáadja elektromos járműtöltőihez, mindössze néhány nappal azután, hogy a Ford és a General Motors a technológia átvételével sokkolta az iparágat. 

Az elektromos haszonjárműveket gyártó Rivian szintén elfogadja a szabványt, ahogy a svéd Volvo is. Texas korábban közölte, hogy megköveteli az államilag támogatott töltőállomásoktól a NACS használatát. A Hyundai is fontolgatja, hogy autóit kompatibilissá teszi a Tesla szabványával.

A Mercedes közleményéből az is kiderül, hogy a német autógyártó 2030-ig kiépíti saját, több mint 400 töltőállomásból álló és 2500 nagy teljesítményű töltővel rendelkező hálózatát Észak-Amerikában. Az első Mercedes-hubok még az év végén nyílnak, CCS és NACS csatlakozókkal egyaránt fel lesznek szerelve, és nem csak a Mercedes-tulajdonosok vehetik majd igénybe őket. 

A Fehér Ház célja, hogy több százezer töltő telepítését ösztönözze, ezért még a múlt a hónapban közölte: a Tesla-csatlakozókkal ellátott elektromos töltőállomások szövetségi támogatásra lesznek jogosultak, ha CCS-csatlakozási lehetőséget is kínálnak.

A töltőgyártók és a CCS-üzemeltetők, például az EVgo és a Chargepoint, bizonyos aggályok ellenére siettek bejelenteni a NACS hozzáadását. A lépéssel az iparág közelebb kerül az univerzális töltőhálózathoz. Musk vállalata tudhatja magáénak a legnagyobb amerikai töltőhálózatot, a Tesla szupertöltői az Egyesült Államokban lévő összes gyorstöltő mintegy 60 százalékát teszik ki. 

Ennek a hátterében az áll, hogy az elektromosautó-gyártók többsége nem épített ki hálózatot, mivel a telepítése és fenntartása tetemes beruházást igényel, egyelőre korlátozott megtérülés mellett.

Elon Musk nem fér a bőrébe: alig zárták le a kínai árháborút, máris újra akciózik a Tesla

A Tesla mindenképpen uralni akarja a világ legnagyobb autópiacát, ezért már az előző árháborút lezáró „fegyverszüneti” megállapodás kihirdetésének másnapján újabb akciót jelentett be a kínai Weibo közösségi oldalon. A kínaiak pedig, úgy tűnik, vevők a furfangos kedvezményre.