Több mint 2 százalékot erősödtek a McDonald’s részvényei a hivatalos amerikai tőzsdenyitást megelőző pre-market kereskedésben, miután kiderült: a gyorsétteremlánc negyedéves eredményei messze az előzetes elemzői várakozásokon felül alakultak, melyben nagy szerepe volt a Kínában található egységeik forgalmának látványos növekedésének is.

Companies And Organizations Logos In The United States
Fotó: Beata Zawrzel / NurPhoto via AFP

A McDonald’s negyedéves bevétele 230 millió dollárt verve az elemzői konszenzusra, éves szinten 14 százalékot növekedve, 6,5 milliárd dollárra bővült, az üzemi eredménye 81 százalékkal, 3,1 milliárd dollárra, míg a nyeresége 94 százalékkal növekedve, 2,3 milliárdra módosult. 

Az egy részvényre jutó eredmény közel megduplázódott egy év alatt, 97 százalékkal, 3,15 dollárra bővült.

Szárnyalnak az idén a gyorsétteremlánc részvényei.

A McDonald’s éttermeinek forgalma globálisan 11,7 százalékkal nőtt, az amerikai piacon 10,3 százalékos növekedést könyvelt el a vállalat a negyedév során. A gyorsétteremlánc vezérigazgatója, Chris Kempczinski a jelentés kapcsán kiemelte:

A McDonald’s márka húzóereje soha nem volt még ennyire erős, ezért a folyamatos makrogazdasági nehézségek ellenére folytatjuk a belső fejlesztéseket, hogy meg tudjunk felelni a holnap fogyasztói igényeinek is.

A McDonald’snak nemcsak a negyedéve, de az első fél éve is várakozásokon felül alakult: a hathavi bevétel 9 százalékkal, 12,4 milliárd, az üzemi eredmény 40 százalékkal, 5,6 milliárd, a nyereség 79 százalékkal, 4,1 milliárd, míg az egy részvényre jutó féléves eredmény 82 százalékkal, 5,6 dollárra növekedett.

A McDonald’s mobilalkalmazással követné nyomon a vásárlóit

Rövidebb sorokat, elégedettebb vásárlókat és kevesebb alkalmazottat ígér a technológia.

Elemzők szerint a vártnál jobban alakuló teljesítmény mögött elsősorban a McDonald’s versenytársainál alacsonyabb mértékű áremelései állnak, amelyek nyomán termékeik a kiemelten nehéz gazdasági helyzetben és az elszálló közepette is elérhetők maradtak a fogyasztók számára.