A Google emeli a tétet a generatív mesterséges intelligencia területén folytatott versenyben: Bard nevű chatbotját közvetlenül a legnépszerűbb termékeibe építi be, egész pontosan a YouTube, a Drive, a Gmail, a Google Dokumentumok, a Google Flight és a Térkép szolgáltatásba – derül ki a cég blogbejegyzéséből.

Munich,,Germany,-,08.,February,2023:,Google,Bard,-,Ai
Egyelőre a Microsoft uralja a mesterséges intelligencia területét, a Google ezen változtatna.
Fotó: Shutterstock

A vállalat szerint egy Grand Canyonba tervezett kirándulásnál a Bard összegzi a repülőjegy- és szállodainformációkat, útvonalakat tervez térképen, YouTube-videókat ajánl a helyi nevezetességről, nagyobb társaság esetén pedig megmutatja, hogy kinek melyik időpont felel meg. Kisebb feladatokra is hasznos lehet: például összefoglalja a beérkezett és olvasatlan e-mailek tartalmát. A Bard a dokumentumok tartalmát is képes összegezni.

Azonban az újdonság egyelőre csak angolul lesz elérhető, és nem tudni, mikor tudjuk kipróbálni magyarul.

A Google ígéretet tett arra, hogy nagy figyelmet fordít az adatvédelemre: a Gmail, a Dokumentumok és a Drive tartalmát nem látják az emberi értékelők, nem használják fel arra, hogy hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, és nem használják fel a Bard modelljének betanítására sem. A chatbot használói azt is láthatják majd, hogy a Bard válaszainak mely részei térnek el, illetve egyeznek meg a Google keresési eredményeivel.

A tavaly november végén elindított ChatGPT villámgyorsan meghódította az internetet, mivel képes az emberi beszélgetés pontos utánzására, szöveget generál, képeket és videókat készít. Tud dalokat komponálni, recepteket, e-maileket szerkeszteni vagy fogalmakat tömören összefoglalni az interneten talált információk felhasználásával. Mindez felkeltette a riválisok érdeklődését is, és jó néhány cég dobta piacra a saját megoldását, a többi között a Google is, de van orosz chatbot is. 

A Google legújabb lépése követi a Microsoftot, amely márciusban fedte fel, hogy a ChatGPT-t integrálja Office alkalmazáscsomagjába. A Bard egyelőre nem érte utol a híres riválist: a bard.google.com augusztusban 183 millió látogatást regisztrált, ami 13 százaléka annak, amit a ChatGPT kapott.

A milliárd dolláros bevételt is elérheti a ChatGPT fejlesztője

Az OpenAI, a ChatGPT fejlesztője jó úton halad ahhoz, hogy a következő 12 hónapban több mint egymilliárd dollár bevételt termeljen a mesterségesintelligencia- (MI) szoftverek és az ezekhez szükséges számítási programok értékesítéséből. Pár hónappal ezelőtt az OpenAI 200 millió dolláros bevételre számított idén – a legnagyobb MI-rendszerük, a ChatGPT sikere azonban megtöbbszörözte a vállalat eladásait.