Nagyjából 20 ezer elektromos autót (EV) szór ki amerikai flottájából a Hertz Global Holdings, ami a teljes e-flotta mintegy harmadát jelenti – közölte csütörtökön az autókölcsönző cég, az ütközésekkel és károkkal kapcsolatos magas költségekre és a környezetbarát autók iránti gyenge keresletre hivatkozva.

_LUS5175
Ferihegyen is jelen van a Hertz. Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A vállalat, amely újra a benzines autókat favorizálja, a tervezett eladásból származó, mintegy 245 millió dolláros többletköltségét a Reuters szerint várhatóan 2023 negyedik negyedévére számolja el.

Két éve, 2022-ben döntött úgy a Hertz, hogy 100 ezer Teslával és 65 ezer svéd Polestar villanyautóval bővíti flottáját, így most a váratlan bejelentést követően mindhárom cég részvényei zuhanó repülésbe kezdtek az amerikai tőzsdenyitás előtti online kereskedésben.

Az autókölcsönző döntése nem az első rossz hír az utóbbi időben az amerikai EV-piacon, hiszen a vártnál lanyhább kereslet miatt számos gyártó csökkentette termelését. Októberben például a Ford Motor magyarázta gyenge harmadik negyedéves eredményét az e-autók iránti kereslet visszaesésével. Az EV-részleg vesztesége 1,3 milliárd dollárra rúgott, messze meghaladva a piac várakozását.
A Ford szerint a vevői egyszerűen nem hajlandók megfizetni a prémium e-járművek árát, ezért fel is függesztették a szegmensbe irányuló hosszú távú, milliárdos beruházásokat.

Mindennek ellenére a Hertz továbbra is kínálja megmaradt EV-it, ám még fokozottabban ügyel a nyereséges működésre.

 

A cég használtautó-értékesítő honlapján máris több mint 700 elektromos modell tűnt fel, válogatni lehet egyebek között a BMW i3-asok, a Chevrolet Boltok és a Teslák között.

Tőzsdenyitás után a Hertz részvényei 3,3 százalékkal, 9 dollárra estek.