Tíz százalékkal drágultak a luxusipari Richemont részvényei csütörtök kora délutánig, miután a társaság erős értékesítési számokat tett közzé harmadik üzleti negyedévről.

Milan,,Italy,-,September,20,,2018:,Woman,With,Golden,Cartier
A luxusipari cégek jelentéseit kiemelten figyelik a befektetők, a Richemont sokat köszönhet ékszermárkáinak. Fotó: Shutterstock

A többi között a Cartier és a Van Cleef & Arpels márkákat birtokló svájci holding a luxuscikkek iránti kereslet ellenállóságáról árulkodó bevételi trendekről adott számot a december végén zárult három hónapban, jelentős részben a kínai értékesítés megugrására támaszkodva.

A társaság közlése szerint eladásai 25 százalékkal ugrottak meg Kínában, Hongkongban és Makaón, mivel a kínai fogyasztók a távolabbi utak helyett a régiós turistáskodást választották. Az amerikai piacokon átlagos, 8 százalékos bővülésről jelentett a holding.

A Jaeger-LeCoultre, az IWC és a Piaget svájci óragyártót is tulajdonló vállalat emellett jól bejáratott luxusmárkáira is támaszkodhatott világszerte.

A gazdasági bizonytalanság idején segít, hogy az ikonikus termékcsaládok révén egy rendkívül elismert és nagyra becsült ékszermárka vagyunk

– mondta Burkhart Grund pénzügyi igazgató.

A Richemont eladásai – az árfolyamhatások kiszűrésével – 8 százalékkal, 5,59 milliárd euróra emelkedtek, meghaladva a piaci várakozásokat. Az előző negyedévben ennél valamivel lassabb, 5 százalékos bővülésről számolt be, az első negyedévben elért, 19 százalékos forgalomnövekedést ugyanakkor meg sem sikerült közelítenie az ünnepi időszakban.

Az értékesítés ékkövei a Cartierrel fémjelzett ékszerek voltak, a szegmens bevételei 12 százalékkal ugrottak meg, míg a luxusóráknál mindössze 3 százalékos volt a bővülés éves alapon.

A Richemont értékesítési számai bizakodásra adnak okot a szektorban, amely az LVMH tavaly októberi, 9 százalékra lassuló értékesítési beszámolója óta kiesett a tőzsdézők kegyeiből. 

A befektetők árgus szemekkel figyelik a friss teljesítménymutatókat, és meglehetősen érzékenyen reagálnak, akár rossz, akár kedvező hírek érkeznek a luxusipar tőzsdén jegyzett szereplőiről.

 

A Watches of Switzerland részvényei ma például 30 százalékot zuhantak, miután a luxusórákat értékesítő londoni vállalat a karácsonyi időszakban tapasztalt keresleti volatilitás miatt visszavágta egész évre vonatkozó célszámait. Az előző héten a BurBerry is lefelé módosította eredményvárakozásait, amire villámgyorsan 15 százalékos zuhanással reagált a részvényárfolyam.