A Magyar Telekom összeköt azzal, ami előrevisz – kezdte a negyedik negyedéves és egyben éves eredményeket bemutató sajtótájékoztatót péntek reggel Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója, akinek csütörtökön hosszabbították meg a megbízatását további három évre. A Telekom remek negyedik negyedéves gyorsjelentése ezek szerint még nem a csúcs – tette hozzá. A további perspektívát az is jelzi, hogy a globális színtéren a Telekom-márka – tehát a Deutsche Telekom csoport, melyhez a Magyar Telekom is tartozik, márkája – volt a kilencedik legkedveltebb márka egy friss felmérés szerint.

telekom
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

 

A növekedés motorja a Magyar Telekomnál az adatforgalom volt

A növekedés egyik fő motorja idén az adatforgalom volt, tavaly 34 százalékkal nőtt a mobil és 33 százalékkal a vezetékes adatforgalom, ami egész Európában is kiemelkedő tempó. A cég mobilos ügyfeleinek 23,5 százaléka már 5G-s készüléket használ, míg egy évvel korábban még csak 14,8 százalék rendelkezett ilyennel.

A vállalat 3,6 millió háztartás számára nyújt gigabitképes szolgáltatást, ami szintén kiemelkedő a kontinensen, és az ügyfelek 50 százaléka választotta a gigabitképes széles sávú csomagot.

A kormánnyal kötött megállapodás szerint is a társaság célja, hogy 2026-ra 99 százalékos legyen az ország 5G-s lefedettsége.

Az üzleti ügyfelek körébben 65 százalékkal emelkedett a Magenta 1 Business csomagot választók száma, miközben gyorsan nő a campusmegoldások piaca is, azaz az 5G-lefedettséggel működő gyárak, telephelyek egyre több megrendelést adnak a Telekomnak.

Összességében a vezérigazgató azt is örvendetesnek tartja, hogy már 74 százalékos az applikációpenetráció Magyarországon, azaz az ügyfelek nagy többsége már mobil alkalmazásokon át intézi ügyes-bajos dolgait. A mesterséges intelligenciával működő Vanda személyi asszisztens 1,6 millió esetben oldott meg problémákat, emberi beavatkozás nélkül.

A cég a saját márkás T-Phone-okból és T-tabletekből 30 ezer darabot adott el, az A+ felújított készülékekből pedig 4 ezret.

A Magyar Telekom árfolyama 1 év
 

Folytatódik a növekedés

Az elmúlt időszakban hatalmas kihívások közepette  működött a Magyar Telekom pénzügyi szempontból is – vette át a szót Daria Dodonova, a Telekom gazdasági vezérigazgató-helyettese. A nehézségek ellen a cég a kormánnyal kötött megállapodással, és az inflációs díjkorrekcióval vette fel a harcot, ám fontos lépés volt a 9 százalékos energiamegtakarítás is, a cég energiastratégiájának megfelelően, hiszen az adatforgalom energiaigényes szolgáltatás.

Az EBITDA AL 16,4 százalékkal bővült, meghaladva az előzetes várakozás 10–15 százalékos sávját. Még gyorsabban, 48,7 százalékkal, 93,6 milliárd forintra nőtt a korrigált nettó eredmény, míg a szabad cash flow 70,5 százalékkal, 86,8 milliárd forintra emelkedett, pedig a kitűzött cél csupán 60 milliárd volt.

Idén a vállalat publikus célkitűzése 5-10 százalékos bevételbővülés, miközben az EBITDA AL 20-25 százalékkal nőhet.

A korrigált nettó nyereség eközben 130 milliárd, a szabad cash flow pedig 120 milliárd forintra lőhet ki.

A cég várakozásai szerint az energiaár-nyomás mérséklődhet, és az adócsökkentés is segíti az eredmények javulását.

A részvényesi javadalmazás elérte a korrigált nettó nyereség 70 százalékát, azaz a 65,56 milliárd forintot. Ebből 41,56 milliárd forint jut osztalékra, míg a többi részből saját részvényeit vásárolja vissza cég.

A vezérigazgató-helyettes a VG.hu kérdésére elmondta, hogy a részvény-visszavásárlásra fordított keretet azért emelték meg, mert a részvényárfolyam hatalmasat nőtt az elmúlt évben, azaz a keret nem jelent nagy növekedést az ebből felvásárolható részvények mennyiségében. A részvényesi javadalmazásról szóló irányelv pedig jövőre, a következő osztalékfizetést követően jár le, azaz van még ideje az igazgatóságnak az új politika elfogadására. 

Pénteken délelőtt egyébként a Magyar Telekom részvényei 2,7 százalékkal, 827 forintra drágultak.